History Of Theatre
Mostrando 1-12 de 36 artigos, teses e dissertações.
-
1. DESCRIBING PAIN IN MARY RAFTERY’S DOCUMENTARY PLAY NO ESCAPE
Abstract Documentary theatre is a genre in which real sources and events are used and edited to become the form of dramatic texts and performances. The personal experiences narrated in No Escape (2010),a documentary play by Mary Raftery, have shocked many people, due to the play’s multiple graphic descriptions of child abuse which took place in industrial
Ilha Desterro. Publicado em: 2021-04
-
2. Lanters, José. The Theatre of Thomas Kilroy: No Absolutes. Cork UP, 2018.
Abstract The Irish playwright Dion Boucicault (1820-1890) spent most of his career in the United States, where he established himself, adapting crucial moments of Irish history to the stage. Robert Emmet (1884), a play produced at the end of his career, arouses questioning surrounding its authorship. The dramatic text was arguably written by the playwright F
Ilha Desterro. Publicado em: 2020-08
-
3. Dion Boucicault’s Robert Emmet?: The Question of Authorship and the Season Premiere at the McVicker's Theatre, Chicago, on November 5, 1884
Abstract The Irish playwright Dion Boucicault (1820-1890) spent most of his career in the United States, where he established himself, adapting crucial moments of Irish history to the stage. Robert Emmet (1884), a play produced at the end of his career, arouses questioning surrounding its authorship. The dramatic text was arguably written by the playwright F
Ilha Desterro. Publicado em: 2020-08
-
4. Theatre at Moscow Hermann Matern School: performing tradition, educational innovations, perspectives on artistic activities
Resumo: O artigo descreve os mais de 45 anos de história de tradição teatral na Escola Hermann Matern de Moscou e como esta tradição se transformou em inovação educacional na década de 1990. Um concurso anual de interpretação intitulado Semana do Teatro para Crianças começou a ser realizado a partir do fim da década de 1990 para estudantes do 1�
Rev. Bras. Estud. Presença. Publicado em: 10/01/2019
-
5. Geschichte, Geschichten und Mythen in Dea Lohers Olgas Raum
Abstract Over the past few decades, Germany's division and subsequent unification have altered he way the country's history is understood, with Eastern and Western narratives needing to merge into a new master narrative. The different accounts of the life and death of the Jewish-German communist Olga Benario, partner of the Brazilian freedom fighter, Luis Ca
Pandaemonium ger.. Publicado em: 2016-12
-
6. Um estudo sobre a influência de Eugenio Barba e o terceiro teatro na América Latina : limite, alteridade, invenção : Yuyachkani, Teatro de los Andes e Lume / An study on the influence of Eugenio Barba and the third theatre on Latin America : limit, alterity, invention : Yuyachkani, Teatro de los Andes and Lume
This dissertation aims at verifying the influence of Eugenio Barba and the Third Theatre on Latin America. In order to achieve this goal, it was decided to focus on the work of three Latin American theatre groups: Yuyachkani (Peru), Teatro de los Andes (Bolivia) and LUME (Brazil). At first, on chapter one, a historical-critical gathering of facts was made ab
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/08/2011
-
7. A (in)desejada transgressão: uma história social do ensino superior de teatro no Brasil / The (un) desired transgression: a social history of the theatres higher education of Brazil.
A pesquisa parte da premissa defendida por Adorno, Brecht, e muitos outros pensadores críticos da sociedade burguesa, de que a Educação e o Teatro não devem limitar sua atuação à esfera da adaptação, ou seja, à reprodução mecânica das condições existentes em seu tempo e lugar. O Teatro e a Educação detêm, assim, uma importante função soci
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 06/05/2011
-
8. Memória e história no teatro de D. João da Câmara \" O beijo do infante\" e \"Triste viuvinha / Memory and history in the theater of D. João da Câmara \"O beijo do infante\" and \"Triste Viuvinha\"
Nesta dissertação, serão levantados na peça histórica O beijo do Infante alguns fatos relacionados às Grandes Navegações, a partir da memória de um velho marinheiro que enaltece os feitos de D. Henrique. O luto das famílias que ficaram em terra, as opiniões contrárias aos empreendimentos marítimos são analisados nas falas dos outros personagens
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/04/2011
-
9. O LUME no contexto do Teatro de Pesquisa do Século XX / The LUME in the context of twentieth century research theater
Esta pesquisa tem por objetivo contextualizar a experiencia do grupo LUME (Nucleo Interdisciplinar de Pesquisas Teatrais da UNICAMP) dentro da tradicao do Teatro de Pesquisa do seculo XX. Na primeira parte do trabalho, identificamos o movimento historico que possibilitou a consolidacao de um teatro com base no ator no seculo XX e mapeamos os principais ponto
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 08/02/2011
-
10. Theatre in groups trajectories and relationships: impressions of a visitor / Teatro de grupo trajetórias e relações: impressões de uma visitante
This research paper aims to investigate the structure and relationships within existing and stable theatre groups. This paper analyses 5 groups established in the early 1990 s, having a body of work of considerable importance both at the local and national level. The groups under consideration are based in the south and south-east regions of Brazil: Cia Caro
Publicado em: 2010
-
11. O teatro nas ruas de Lages: reconstrução do imaginário cênico em espaços públicos - as experiências do Grupo Gralha Azul (1970) e do Grupo de Teatro Menestrel Faze-dô (1990)
through the analysis of its three key elements: the actor, the city and the audience. This paper proposes a recovering of the street theatre practice in Santa Catarina by researching the career of two local collectives: Grupo Gralha Azul and Grupo Menestrel Faze-dô, both from the city of Lages-SC. The work is divided in three chapters to present each group
Publicado em: 2009
-
12. HAMLET: RUPTURA DA LINEARIDADE DRMÁTICA E CORPOS EM REDE NA CENA DE ENRIQUE DIAZ. / Ensaio.Hamlet: ruptura da linearidade dramática e corpos em rede na cena de Enrique Diaz
The current study contributes to the analysis of the constructing process of the contemporaneous scene, by verifying the work by Enrique Diaz (director Cia. dos Atores), focusing on his work called Ensaio.Hamlet. This study also establishes considerations on new theatre/drama methods which do not agree with the conventional drama standard, by examining how c
Publicado em: 2009