HAMLET: RUPTURA DA LINEARIDADE DRMÁTICA E CORPOS EM REDE NA CENA DE ENRIQUE DIAZ. / Ensaio.Hamlet: ruptura da linearidade dramática e corpos em rede na cena de Enrique Diaz
AUTOR(ES)
Roberto Carlos Moretto
DATA DE PUBLICAÇÃO
2009
RESUMO
The current study contributes to the analysis of the constructing process of the contemporaneous scene, by verifying the work by Enrique Diaz (director Cia. dos Atores), focusing on his work called Ensaio.Hamlet. This study also establishes considerations on new theatre/drama methods which do not agree with the conventional drama standard, by examining how construction of scenes, dramatic art, actors acting and of the theatre timing are structured. The purpose of this study is, besides to confirm the techniques developed by Enrique in his play Ensaio.Hamlet, which are characteristics of the new theatre, also to record the creation procedures by one of the most profitable contemporaneous artists, by contributing then with the history record of the Brazilian theatre.
ASSUNTO(S)
ensaio.hamlet enrique diaz. microperception dramatic art dramaturgia staging micropercepção ensaio.hamlet encenação enrique diaz.
Documentos Relacionados
- Espectros de Hamlet: questões de adaptação e apropriação
- O BlackBerry de Hamlet: filosofia prática para viver bem na era digital
- Corpos em cena e trânsito: sujeitos em devir na filmografia de Cláudia Priscilla
- 'Cava a Cova': descrevendo o humor da cena dos coveiros de Hamlet em duas traduções brasileiras
- Estudo comparativo da resistência de ruptura de cólon descendente por meio de ensaio uniaxial força de ruptura à tração e energia total de ruptura em ratos