Theatrical Performance
Mostrando 1-12 de 28 artigos, teses e dissertações.
-
1. Performance and Diaspora: Irish Theatre in its International Contexts
Abstract: This article argues for the inclusion of Québécois translations of Irish plays as part of the Irish theatrical diaspora. The presence of an Irish diaspora in North America was mainly the result of massive waves of immigration, in large part due to the Great Famine, peaking during the mid-nineteenth century before gradually abating. This diaspora
Ilha Desterro. Publicado em: 2020-08
-
2. A ESTÉTICA TEATRAL FUTURISTA EM PAROLE, DE REMO CHITI: UMA TRADUÇÃO CRÍTICA
Resumo Através da realização de uma tradução crítica, indagaremos a natureza estética do texto teatral Parole de Remo Chiti. Questionaremos de qual maneira o texto apresenta as características inerentes à estética do movimento futurista italiano, mais especificamente do teatro sintético futurista, ao qual não apenas está vinculado, mas é aprese
Cad. Trad.. Publicado em: 09/09/2019
-
3. Vindenes Bro: um acontecimento diante do tempo
Resumo: O artigo apresenta parte do trabalho desenvolvido pelo grupo internacional de teatro Vindenes Bro - em português, Ponte dos Ventos -, coordenado por Iben Nagel Rasmussen, atriz do grupo teatral Odin Teatret, da Dinamarca. Através de uma narrativa testemunhal, a autora, também integrante do grupo, coloca em relação os conceitos de acontecimento e
Rev. Bras. Estud. Presença. Publicado em: 30/05/2019
-
4. Theatre at Moscow Hermann Matern School: performing tradition, educational innovations, perspectives on artistic activities
Resumo: O artigo descreve os mais de 45 anos de história de tradição teatral na Escola Hermann Matern de Moscou e como esta tradição se transformou em inovação educacional na década de 1990. Um concurso anual de interpretação intitulado Semana do Teatro para Crianças começou a ser realizado a partir do fim da década de 1990 para estudantes do 1�
Rev. Bras. Estud. Presença. Publicado em: 10/01/2019
-
5. The Preface as Stage: the Theatrical Trope and the Performance of Authorial Identities in The Nineteenth Century
Abstract This essay explores references to the theatre in prefaces by Charles Dickens, Nathaniel Hawthorne, and Henry James. Particular emphasis is given to the way these authors employ figures such as stage manager and dramatist to reach their audiences and project authorial images. The figures in question are historicized and discussed in light of the conc
Ilha Desterro. Publicado em: 2017-04
-
6. Efectos de Presencia y Performance en el Teatro de Lola Arias
ABSTRACT In the current media and spectacles cultural context, the expansion of performance into different practices challenges theatre to create alternative models to approach human experience. As a response, theatre appeals to the sensitive and empathic contact of bodies with the intimacy of affective connections, with biographical stories and their respec
Rev. Bras. Estud. Presença. Publicado em: 2013-12
-
7. A tentativa do impossível : a arte mágica como matéria poética da cena teatral = Attempting the impossible : the art of conjuring as poetic material of the theatrical scene / Attempting the impossible : the art of conjuring as poetic material of the theatrical scene
A presente pesquisa objetivou estudar, fundamentar e desenvolver uma poética cênica singular, resultante da articulação de duas formas espetaculares distintas: a arte mágica e a arte teatral. Para isto, foi necessário realizar um estudo introdutório da arte mágica, com o fim de identificar seus traços específicos, recorrentes em sua gênese ao long
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 29/08/2012
-
8. The text that comes from the body: literacy-orality relations in the making of theatrical text / O texto que nasce do corpo: relaÃÃes entre escrita e oralidade na construÃÃo do texto teatral
O presente trabalho discute a relacao entre escrita e oralidade na criacao de dramaturgia. Analisa as caracteristicas especificas de cada modo de utilizar a linguagem verbal, questionando os paradigmas estabelecidos nas formas de entender o texto teatral. Para isso, questiona o tratamento dado as criacoes orais dos atores em situacoes nas quais nao contam co
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 12/03/2012
-
9. Afrolatinoamericanas... una experiencia de subversión estereotípica en el museo de la mujer de Buenos Aires
In this paper I will focus on the theatrical performance Afrolatinoamericanas... held in the Women's Museum of Buenos Aires in 2010 by a theater group that focuses on the visibilization of Afro descendants in Argentina, a nation that continues to define itself as white-European and specifies that the population of descendants of enslaved people of African or
Horiz. antropol.. Publicado em: 2012-12
-
10. The expressive identity of the actor / Identidade expressiva do ator
This dissertation s central thesis claims that the actor, when in a scene, creates an Expressive Identity - a poetic condition of himself that is born in and out of the act of creation, unveiling an ontological dynamics of his work and a particular identity experience that lies under his artistic production. My argumentation intends to present a perspective
Publicado em: 2010
-
11. Entre comedias e contos : a formação do ficcionista Machado de Assis (1856-1866) / Between comedies and short stories : the formation of the writer Machado de Assis (1856-1866)
This study investigates, through a historical perspective, the Machado de Assis years of formation. Surely impelled for the great success of the realistic theater between the young intellectuality of Rio de Janeiro, by that time congregated around the Teatro Ginásio Dramático, he also tried to express itself by the stage. Thus, the objects of this work, be
Publicado em: 2010
-
12. Nos En(tre)cantos de Dulcinea Del Toboso : (Uma cantata cênica)
The study subject of this cantata is Dulcinea del Toboso, the peerless Lady created by Don Quixote in the narrative called The Ingenious Gentleman Don Quixote de la Mancha, written by Miguel de Cervantes Saavedra in the years 1605 (first book) and 1615 (second book). The research is based on two principles: the concepts of silence and female extracted from t
Publicado em: 2010