Improvisation Games
Mostrando 1-8 de 8 artigos, teses e dissertações.
-
1. Modelagem de interações musicais com dispositivos informáticos / Musical interactions modeling with computers
Este trabalho investiga o possível papel para o compositor em uma situação de interação musical coletiva e propõe estrategias para sua atuação nesse contexto. Apresenta exemplos dessas estrategias em trabalhos composicionais e implementa um desses trabalhos na forma de uma ferramenta digital que permite ao compositor modelar contextos interativos, el
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/02/2010
-
2. Vamos à cena: quem, onde o que: um estudo sobre jogos teatrais e a prática de professores de arte na escola pública
Our focus on this research are on Spolin Theatre Game System and Art teachers procedures at public school. In order to better understand the universe in which this system belongs, we first present a study about games and improvisational games. Then we verify if teachers graduated in Theatre Arts work with theatre games, as well as how teachers work with them
Publicado em: 2010
-
3. Dançar jogando para jogar dançando
The work purposed in this Dissertation aims to approach pedagogical and methodological processes of contemporary dance. It also aims to establish connections between the educational and aesthetic knowledge, in a way that understands the dance Knowledge as an interdisciplinary founded language. Games for Dance is an investigation of the corporal improvisation
Publicado em: 2009
-
4. Quando a dança é o jogo e o intérprete é jogador: do corpo ao jogo, do jogo à cena.
This investigation has as its object creation in dance founded in elementary principles of gameplaying. I have taken as hypothesis the idea that the concept of game can be applied in the practice of scene creation not only as a resource in the generation of creative material (improvisation), but also incorporated as a driving mechanism and structural element
Publicado em: 2009
-
5. The experience playful - improvisational: an experience in the initial level of learning French - Foreign Language (FLE) / A vivência lúdico-improvisacional compartilhada: uma experiência em nível inicial de aprendizagem do francês - língua estrangeira (FLE)
This research aims at reflecting about the use and the benefits of playful activities and of theatrical improvisation for a communicative and interactive teaching of a foreign language, and to demonstrate that the association Theater, Play and Apprenticeship of methodical way brings contributions to the apprentices and the benefits go beyond the apprenticesh
Publicado em: 2009
-
6. A escola em discurso: análise enunciativa de um exercício de improvisação teatral
This research, linked to the research speech and the education practice group, intend to understand the sense of school that get involved the theater students discourse, from the theatrical improvisation exercises. The collection of the information was realized with the participation of the 5 students of 7 and 8 grade, member of the ARTENOMIA project in a pu
Publicado em: 2008
-
7. Hora da leitura: práticas teatrais para a exploração de textos literários nas aulas de língua portuguesa / Hora da leitura: práticas teatrais para a exploração de textos literários nas aulas de língua portuguesa
Historicamente, professores de Língua Portuguesa têm utilizado práticas teatrais em suas aulas. Há, no entanto, um grupo de professores, em especial, que vem articulando práticas de leitura e práticas teatrais. São aqueles que atuam na Hora da Leitura, um projeto implantado em 2005 pela Secretaria de Estado da Educação de São Paulo, que introduz um
Publicado em: 2008
-
8. A musicalidade como arcabouço da cena: caminhos para uma educação musical do teatro / A musicalidade como arcabouço da cena: caminhos para uma educação musical do teatro
On this thesis, I propose new ways for musical education in the theater, based on the belief that the scene can be understood as an event guided and structured on musical foundations, supported by the similarity that exists in the ways of perception of time in music and drama. It is possible to understand the scene on the grounds of the concept of mousiké,
Publicado em: 2006