Virtual Reality Vr
Mostrando 1-12 de 27 artigos, teses e dissertações.
-
1. Effect of age on virtual reality-assisted subjective visual vertical and subjective visual horizontal at different head-tilt angles
Abstract Objective: Subjective Visual Vertical (SVV) and Subjective Visual Horizontal (SVH) values may reflect bilateral utricle asymmetry. Bilateral utricle static tension balance can be used to evaluate bilateral otolith lesions and otolith-related central neuropathy. Few studies have examined Virtual Reality (VR)-assisted SVV and SVH values at various he
Brazilian Journal of Otorhinolaryngology. Publicado em: 2022
-
2. Comparação da resposta hemodinâmica entre terapia convencional e realidade virtual em pacientes com insuficiência cardíaca internados na unidade de emergência
RESUMO O objetivo deste estudo foi avaliar e comparar a resposta aguda de parâmetros hemodinâmicos de acordo com o uso de realidade virtual (RV) semi-imersiva e terapia convencional (TC) em indivíduos internados no serviço hospitalar de emergência por insuficiência cardíaca (IC). Trata-se de estudo de viabilidade com 11 indivíduos submetidos a sessõ
Fisioterapia e Pesquisa. Publicado em: 2022
-
3. Tecnología y Transparencia
Resumen: La concepción del ser humano como animal tecnológico, junto con la idea del progreso como sustento de la civilización, plantea varias cuestiones que precisan ser consideradas con detenimiento, entre ellas qué se entiende por progreso y qué sentido y valor tiene la tecnología. El caso de la realidad virtual (VR, acrónimo de virtual reality) pa
Trans/Form/Ação. Publicado em: 2020-03
-
4. Effect of Leap Motion-based 3D Immersive Virtual Reality Usage on Upper Extremity Function in Ischemic Stroke Patients
RESUMO A VR imersiva é uma tecnologia que fornece design ambiental e rastreamento de objetos mais realistas do que a VR comum. O objetivo deste estudo foi investigar a eficácia da VR imersiva na função da extremidade superior em pacientes com AVC isquêmico. Sessenta e cinco pacientes com AVC isquêmico foram incluídos neste estudo randomizado, controla
Arq. Neuro-Psiquiatr.. Publicado em: 24/10/2019
-
5. Is virtual reality beneficial for dual-task gait training in patients with Parkinson's disease? A systematic review
RESUMO Essa revisão sistemática examinou as evidências sobre os efeitos da realidade virtual (RV) no treinamento de marcha com tarefa-dupla na doença de Parkinson (DP). Métodos: esse estudo (registro PROSPERO: CRD42019114736) visou responder à questão: “A RV é benéfica no treinamento de marcha com tarefa-dupla em pacientes com DP?” A busca, de
Dement. neuropsychol.. Publicado em: 23/09/2019
-
6. Use of client-centered virtual reality in rehabilitation after stroke: a feasibility study
RESUMO Programas de realidade virtual (RV) centrados no paciente poderiam auxiliar na recuperação funcional de pessoas após acidente vascular cerebral (AVC). Objetivos: Analisar a viabilidade de um protocolo de reabilitação usando RV centrada no cliente e avaliar mudanças no desempenho ocupacional e na participação social. Métodos: Dez pacientes c
Arq. Neuro-Psiquiatr.. Publicado em: 23/09/2019
-
7. Behavioral Therapy and Virtual Reality Exposure for Public Speaking Anxiety
Resumo A realidade virtual (RV) tem se mostrado eficaz no tratamento de transtornos de ansiedade. Os efeitos de um procedimento de intervenção comportamental que incluiu a exposição à RV, a respiração diafragmática, o reforço diferencial e a análise funcional de comportamentos de participantes com ansiedade de falar em público foram investigados.
Trends Psychol.. Publicado em: 13/06/2019
-
8. Virtual reality in the rehabilitation of patients with stroke: an integrative review
RESUMO Objetivo: Descrever os protocolos de intervenção utilizando sistemas de vídeo game comerciais como realidade virtual (RV) na reabilitação de pacientes após AVE. Método: Revisão integrativa usando os descritores “reabilitação”, “terapia de exposição a realidade virtual” e “videogames”, nas bases de dados LILACS e PUBMED, e art
Arq. Neuro-Psiquiatr.. Publicado em: 13/05/2019
-
9. Virtual Reality simulator for dental anesthesia training in the inferior alveolar nerve block
Abstract Objectives This study shows the development and validation of a dental anesthesia-training simulator, specifically for the inferior alveolar nerve block (IANB). The system developed provides the tactile sensation of inserting a real needle in a human patient, using Virtual Reality (VR) techniques and a haptic device that can provide a perceived fo
J. Appl. Oral Sci.. Publicado em: 2017-08
-
10. The effects of training by virtual reality or gym ball on pelvic floor muscle strength in postmenopausal women: a randomized controlled trial
ABSTRACT Objective To evaluate the effectiveness of abdominopelvic training by virtual reality compared to pelvic floor muscle training (PFMT) using a gym ball (a previously tested and efficient protocol) on postmenopausal women’s pelvic floor muscle (PFM) strength. Method A randomized controlled trial was conducted with 60 postmenopausal women, randomly
Braz. J. Phys. Ther.. Publicado em: 22/03/2016
-
11. Establishing the minimal number of virtual reality simulator training sessions necessary to develop basic laparoscopic skills competence: evaluation of the learning curve
Introduction Medical literature is scarce on information to define a basic skills training program for laparoscopic surgery (peg and transferring, cutting, clipping). The aim of this study was to determine the minimal number of simulator sessions of basic laparoscopic tasks necessary to elaborate an optimal virtual reality training curriculum. Materials a
Int. braz j urol.. Publicado em: 2013-09
-
12. Técnica de realidade virtual para manipulação e deformação de superfícies NURBS
The Virtual Reality (VR) mainly deals with the creation of three-dimensional environments generated in real time and made available for multisensory interaction with different devices. A high processing capacity and modeling environments is required for applications of this nature. These applications currently extend to various productive sectors such as ind
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/10/2012