Scenic Expression
Mostrando 1-9 de 9 artigos, teses e dissertações.
-
1. Percepção da voz em professoras: narrativas de vida entre os espaços do trabalho e do coro cênico
RESUMO Objetivo Investigar a percepção do uso da voz como ferramenta de trabalho e instrumento de expressão de arte, num coro de professoras da Educação Infantil. Método Pesquisa qualitativa, método etnográfico, produção e análise de diário de campo e observação participante. Cinco narrativas de história de vida elaboradas com professoras pa
CoDAS. Publicado em: 25/04/2019
-
2. Expressividade cênica pelo fluxo percepção/ação : o sistema Laban/Bartenieff no desenvolviemtno somático e na criação em dança / Scenic expressivity through perception/aaction : Laban/Bartenieff s system for somatic development and creation in dance
Abrangendo as vias da prática artística e reflexão teórica, esta pesquisa propõe-se a investigar a construção do saber expressivo do artista da dança. Avalia brevemente modos de se ensinar e criar a dança cênica, para reconhecer as necessidades de o artista ser, hoje, um intérprete-criador da sua linguagem expressiva. Ressalta a importância, para
Publicado em: 2010
-
3. Uma vida em dança : movimentos e percursos de Denize Stutz / A life in dance : movement and pathways of Denize Stutz
The work presents several different axis of investigation performed by a doctoral research on the life of Denise Stutz, Brazilian dancer who remains actively performing since the 1970s until the present days. The perspective of this research focuses on the experiences of this ballerina throughout her multiple poetic paths - her moments of formation, transfor
Publicado em: 2010
-
4. O caminhar das sombras imemoriais - encenação do universo rosiano a partir da exegese do canto Nenhum, Nenhuma, de Guimarães Rosa / O caminhar das sombras imemoriais - encenação do universo rosiano a partir da exegese do canto Nenhum, Nenhuma, de Guimarães Rosa
Intersemiotic translation of the short story Nenhum, Nehuma by Guimarães Rosa, into scenic language, in a transliteration exercise from prose to performance. Arranged in a systematized manner, this meeting process between Guimarães Rosas and scenic language shows the transformation of the short story into a staged performance by using semiotic systems of a
Publicado em: 2008
-
5. Vozes, música, ação: dalcroze em cena - conexões entre a rítmica e a encenação / Vozes, música, ação: dalcroze em cena - conexões entre a rítmica e a encenação
This research approaches Eurhythmics as Formative Principle, one of the developments of Émile Jacques Dalcrozeformulations on the pedagogical and professional work with voice, music and staging. Through his axiom music is movement, and movement is music, Dalcroze emphasizes the originality of Eurhythmics in promoting an immanent quality of mankind the indis
Publicado em: 2008
-
6. The "life" of the scene : a study of the actor s corporality in scenic expression state / A "vida" da cena : um estudo da corporeidade do ator em estado de expressão cenica
Este presente trabalho tem como objetivo realizar uma série de reflexões sobre o fenômeno da presença de ?vida? na representação do ator. Como ponto inicial para esta tão complexa discussão, partimos de um estudo do conceito de Centelha da Vida (termo metafórico criado pelo diretor inglês Peter Brook para falar sobre a ?vida? que emana de uma cena
Publicado em: 2006
-
7. Health on play: theater to nursing formation / A saúde em cena: o teatro na formação do enfermeiro
Very fill studies focus the theater on college teaching, although the literature about this issue (theater) built the bases for this study. We made an option on this study for a qualitative research; the way used to do it was a Research Action which the objective was to analyze and understand the method used to produce an educative play (The Revolt of Vaccin
Publicado em: 2006
-
8. Creativitys investigation on the scenic plays. / A investigação da criatividade nos jogos cênicos.
The scenic plays in this research purposed to wake and to investigate the creative process and the creative scenic expressions and no creative . The vocable creativity derives of Latin creare that means to make new something, and of Greek krainem to realize. To create of the theatre can signify to invent, to express new and different corporal and verbal repe
Publicado em: 2005
-
9. A performance como linguagem cênica em realidade virtual
The subject of this dissertation is the study of the performance as a scenic language for virtual reality pieces. The performatic expression connected to new technologies, specifically that expression related to virtual scenaries, has required some investigation on the artistic creation processes which arise from the combination of some languages used in con
Publicado em: 2004