Digital Memory
Mostrando 1-12 de 67 artigos, teses e dissertações.
-
1. Comparison of digital games as a cognitive function assessment tool for current standardized neuropsychological tests
Abstract Objective: Cognitive dysfunction may occur postoperatively. Fast and efficient assessment of Postoperative Cognitive Dysfunction (POCD) can minimize loss of quality of life, and therefore, a study comparing a digital game with standard neuropsychological tests to assess executive, mnemonic, and attention functions to evaluate POCD seems to be relev
Brazilian Journal of Anesthesiology. Publicado em: 2022
-
2. Assessment of a digital game as a neuropsychological test for postoperative cognitive dysfunction
Abstract Objective: Postoperative cognitive dysfunction may result from worsening in a condition of previous impairment. It causes greater difficulty in recovery, longer hospital stays, and consequent delay in returning to work activities. Digital games have a potential neuromodulatory and rehabilitation effect. In this study, a digital game was used as a n
Brazilian Journal of Anesthesiology. Publicado em: 2022
-
3. Clinical characteristics of cognitive deficits in major depressive disorder: a 6-month prospective study
Abstract Background Previous studies have shown that major depressive disorder (MDD) is associated with a variety of cognitive deficits, which can persist even in remitted states. Nevertheless, the relationship between the cognitive and affective symptoms in depression remains obscure. The aim of the present study was to explore the clinical characteristic
Arch. Clin. Psychiatry (São Paulo). Publicado em: 2020-08
-
4. Trajetória e reconstituição digital de uma canoa do Museu Paulista - USP
RESUMO Neste artigo, pretende-se elaborar a trajetória expositiva do beque de proa de uma canoa pertencente ao acervo do Museu Paulista desde seu ingresso na instituição, em 1924, até os dias atuais, refletindo sobre a construção da memória das monções no museu ao longo do tempo. Também serão abordadas as atividades interdisciplinares realizadas e
An. mus. paul.. Publicado em: 05/12/2019
-
5. Proposta de uma Gramática Visual para Descrição e Análise Composicional de Vídeos Digitais em Línguas de Sinais
RESUMO Com o advento da produção e ampla circulação de vídeos por meio da internet, os surdos ganharam um espaço novo e independente para expressão cultural, formando, nos últimos 20 anos, acervos digitais que configuram materialmente uma surdo-memória em línguas de sinais. Assim sendo, este artigo apresenta o mapeamento e a proposta de uma gramát
Rev. bras. educ. espec.. Publicado em: 12/09/2019
-
6. Democratizar a informação para o desenvolvimento do conhecimento: a ampliação do acesso ao acervo documental das ciências e da saúde na Fiocruz
Resumo A Fundação Oswaldo Cruz é detentora de expressivo patrimônio cultural constituído por coleções biológicas, edificações, objetos e documentos históricos qualificados como ativos estratégicos para preservação da memória institucional, para o ensino e para a pesquisa no campo das ciências e da saúde. No entanto, uma parte relevante do ac
Hist. cienc. saude-Manguinhos. Publicado em: 2019-03
-
7. Cultura material e reflexão epistemológica para renovação da História da Educação
Resumo: Neste artigo, depois de caracterizar as extraordinárias mudanças operadas a partir dos anos 1970-1990 em diversos domínios, com destaque para a dominação das tecnologias digitais da comunicação e da informação, que contribuíram fortemente para o novo 'regime de historicidade', procuro estabelecer conexões, diretas e indiretas, entre a ideo
Rev. Bras. Hist. Educ.. Publicado em: 11/02/2019
-
8. IPRDataCol - software for field labelling and data storage
Abstract The software IPRDataCol was developed in 2017 at the Instituto Agronômico do Paraná (IAPAR) by a research group (Nucleo1) studying information technology applied to agricultural research. Due to the software architecture, whether the label-generating nor the data capture module use any native database, i.e, the program can be used directly from po
Crop Breed. Appl. Biotechnol.. Publicado em: 2018-09
-
9. The digital memory game: an assistive technology resource evaluated by children with cerebral palsy
Abstract The activities of daily living are routine self-maintenance tasks. Children with cerebral palsy can have difficulties, which can vary according to their level of motor impairment, in the performance of functional activities such as feeding and dressing themselves. The use of digital memory gaming can be a play activity and a technological resource t
Psicol. Reflex. Crit.. Publicado em: 20/06/2016
-
10. Challenges to digital patrimonialization: heritage.org /digital museum of african and Afro-Brazilian memory
Em nossa época os museus digitais e as novas tecnologias da informação parecem oferecer novas oportunidades para a preservação do patrimônio e sua divulgação e visitação. Grupos historicamente subalternos enxergam novas possibilidades para a criação de museus e exposições comunitárias. Isto parece ser ainda mais valido no 'Sul Global' e, de fo
Vibrant, Virtual Braz. Anthr.. Publicado em: 2013-06
-
11. Detecção de defeitos do tipo Resistive-Open em SRAM com o uso de lógica comparadora de vizinhança
The world we live today is very dependent of the technology advance and the Systemson- Chip (SoC) are one of the most important actors of this advance. As a consequence, the Moore s law has been outperformed due to this strong demand on the SoCs for growth, so that new silicon technologies has emerged along with new fault models that decreased the reliabilit
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/03/2012
-
12. Criação e performance musical no contexto dos instrumentos musicais digitais / Music creation and performance in the context of digital musical instruments
This work presents a study about the computer as an instrument for musical performance. Based on this study we developed processes of music creation using the algorithmic representation and the computer code. The two main technical resources we applied in our works were: a sound synthesis method based on the generation of waveforms by non-linear equations; a
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/01/2012