Development Of Digital Games
Mostrando 1-12 de 19 artigos, teses e dissertações.
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1. ARBITRATION IN SCHOOL SPORT CONTEXT: PERCEPTION OF VIOLENCE REPORTED BY REFEREES
RESUMO A gestão do ambiente de jogo coloca o/a árbitro/a em uma posição de destaque no esporte. Contudo, nesse contexto a arbitragem consiste em uma atividade exposta a situações de violência. Em competições em nível escolar, as pesquisas nesse campo ainda são incipientes. Assim, o objetivo do estudo foi reconhecer a violência percebida por árbi
J. Phys. Educ.. Publicado em: 20/12/2019
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2. Elaboração Conceitual por meio da Criação Colaborativa e Coletiva de Jogos Digitais na Perspectiva da Educação Inclusiva
RESUMO: Este artigo examina a elaboração de conceitos em crianças com e sem deficiências em atividades de criação de jogos digitais. O estudo apresenta o uso da tecnologia em uma abordagem pedagógica sustentada nas teorias de Vigotski relacionadas à elaboração conceitual, à imaginação e à criatividade na infância e nos estudos em design de jog
Rev. bras. educ. espec.. Publicado em: 25/11/2019
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3. O ano internacional da tabela periódica e o ensino de química: das cartas ao digital
Proclaimed by UNESCO the International Year of the Periodic Table of Chemical Elements in 2019 (IYPT 2019) will commemorate a remarkable series of important milestones in the history of the periodic table of chemical elements. The periodic table is a valuable instrument for chemistry teaching and their study is important in the development of key chemical co
Quím. Nova. Publicado em: 15/08/2019
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4. Mapping Study on the Use of Digital Games for Persons with Disabilities in Upper Members
Abstract: Digital games are no longer seen as a form of entertainment detrimental to health. They have become an important tool to improve the treatment of patients, ranging from those who are experiencing a serious illness, such as cancer, to those requiring milder procedures such as physiotherapy. However, there are people who are physically disabled and h
An. Acad. Bras. Ciênc.. Publicado em: 23/05/2019
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5. Desenvolvimento da Imaginação e da Criatividade por meio de Design de Games por Crianças na Escola Inclusiva
Resumo: Este artigo examina o desenvolvimento da imaginação e da criatividade de crianças com e sem deficiência por meio do design de games. O estudo sustenta-se nas teorias de Vygotski relacionadas à elaboração conceitual, à imaginação e à criatividade na infância e nos estudos avançados em design de jogos com crianças. O Design-Based Research
Rev. bras. educ. espec.. Publicado em: 2019-03
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6. Performance e imagem técnica: o processo criativo da "Rainha de Copas e suas 7 primas invejosas" / Performance and technical image: the creative process of "A Rainha de Copas e suas 7 primas invejosas"
The objective of this work is to research and produce a critical thinking about the use of technological apparatus to produce the technical image. The proposal of this research is to create and experiment a digital and technological game using the body and the technical basis of theatre and circus as receptive and interactive environments, through multimedia
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 17/05/2012
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7. Metaversos e jogos digitais multijogador: aspectos históricos e metodológicos de uma abordagem do ciberespaço
This dissertation studies metaverses and multiplayer digital games, a theme that is deeply associated with an increasingly participatory, collaborative and fundamentally massive digital world. It identifies the elements and core characteristics that allow the delimitation of metaverses and multiplayer digital games as a field of research, its applications an
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 27/03/2012
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8. A lógica da descoberta nos jogos digitais
The present study into the perspective of development the reasoning logicalmathematical by means of the ontological structures in the digital games happens on a specific modality of digital games that present many structures narratives, and its structural development in the form of logical puzzles, practical, related with the idea Greek of mathéma. The meth
Publicado em: 2010
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9. TV digital interativa brasileira: Um estudo sobre as possibilidades da narrativa na TV digital interativa brasileira: considerando o SBTVD-T (Sistema Brasileiro de TV Digital Terrestre)
This research relates the concept of Interactive Digital TV, in its aspects technicalcomputing, linking them with new forms of expression of content in order to allow the production of new genres, sub-genres of narrative in television products. It shows that television, from computational systems, becomes from a connected device to a transmission system in a
Publicado em: 2010
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10. A INTERFERÊNCIA DOS JOGOS ELETRÔNICOS NA PRÁTICA DA EDUCAÇÃO FÍSICA
This work presents the results of research that discusses is impacts of electronic games in the practice of school Physical Education. The research sought to identify and analyze the contribution of electronic games for elementary school students in the classes of Physical Education. This study used a literature review, in which tried the various authors tha
Publicado em: 2010
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11. Games independentes: fundamentos metodológicos para criação, planejamento e desenvolvimento de jogos digitais
The following research gathers and analyses the methodological elements for creation, production and development of digital games with a focus on the independent game producer. It elapses over the fundamental characteristics of digital games to underlie the theme to be studied, it seeks to report briefly the history of games and characters when talking about
Publicado em: 2009
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12. Linguagens gráficas em videogame: Nascimento, desenvolvimento e consolidação do videogame como expressão gráfica / Graphic language of video games: birth, evolution and consolidation of video game as a graphic expression.
The proposal of this work is investigate the development and consolidation of the graphic language of video games, from a graphic design point of view, splitting the influence vector in three axis: history, technology and language. While the development of the video game industry shows the economy influence and the growing of the market, the evolution of tec
Publicado em: 2009