Virtual Character
Mostrando 1-12 de 35 artigos, teses e dissertações.
-
1. As velhas novas perspectivas educativas frente à crise ética
RESUMO O presente artigo é de revisão bibliográfica, de cunho analítico e hermenêutico, com o qual pretendemos realizar uma discussão sobre educação, orientada filosoficamente. Nossa problematização se constrói a partir da constatação de que a sociedade contemporânea, apesar da sofisticação, dos avanços na comunicação e interação, do ace
Educ. rev.. Publicado em: 31/10/2019
-
2. Avaliação, Ensinagem e Metodologias Ativas: uma Experiência Vivenciada no Componente Curricular Mecanismos de Agressão e de Defesa, no curso de Medicina da Universidade do Estado da Bahia, Brasil
RESUMO A contemporaneidade e a docência nas áreas de saúde e formação profissional, tem se transformado e evoluído nos últimos tempos, com a introdução das metodologias ativas no processo ensino-aprendizagem, nas instituições de ensino superior no Brasil. Essas metodologias ativas de aprendizagem, como a ABP, Aprendizagem Baseada em Problemas, sã
Rev. bras. educ. med.. Publicado em: 2019-06
-
3. Keep calm e mude o código: um estudo de code switching no Facebook
RESUMO Este artigo tem como objetivo analisar a incidência do fenômeno code-switching na interação entre falantes bi/multilíngues, na rede social Facebook. Ao considerar o dinamismo e o caráter multimodal da comunicação, compreendemos que é fundamental que a formação de professores de línguas volte-se às discussões sobre os muitos cenários lin
Rev. bras. linguist. apl.. Publicado em: 2019-03
-
4. Juventude e ciberespaço : implicações do uso da internet na constituição da sociabilidade juventil
Amid the dynamics created by the network society, in the words of Castells, there is a youth who found new meaning and ways of relating with others in cyberspace. The present study investigated the formation of youth sociability in virtual environments, such as social networking, interactive spaces where the youth tend to feel free to express ideas, feelings
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 24/02/2012
-
5. Concepções e práticas pedagógicas em educação a distância: o caso do curso de administração a distância UAB-UEPB-2006-2010
Distance Education (EaD) has been evolving to meet up with new social demands, and definite as a modality that uses today s most advanced technologies to promote interaction and interactivity to a view of learning among subjects set in a socio-historical context . The EaD s proposal is to insert the individual in the production process of knowledge networkin
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 28/06/2011
-
6. Modelagem e simulação de agentes com aspectos cognitivos para avaliação de comportamento social. / Modeling and simulation of agents with congnitive aspects to evaluate social behavior.
This work was developed considering concepts of four research areas: computer science, cognitive science, information science and social communication. The main contribution here is to define minimally cognitive agents who actively participate in dynamic of information flow interfering on the messages received and are being affected by them. The model consid
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 12/05/2011
-
7. Violão.org: saberes e processos de apreensão/transmissão da música no espaço virtual
Currently using specialized sites, people gather in virtual communities that occur on the Internet. Some examples of those virtual communities are forums, bulletins and chats. They have created special ways to work with information in texts, sound and images. In that perspective, what knowledge and processes of apprehension/transmission of music can be revea
Publicado em: 2011
-
8. A vision of Orkut's users: studying this phenomenon through cognitive absorption
This study aims to identify the influence that Cognitive Absorption has on the intention of using Orkut. It happens due to the fact that Cognitive Absorption is related to the state of deep involvement users carry with an individual task, performed with the support of Information Technology (IT); it corroborates the study on this virtual community. Therefore
JISTEM - Journal of Information Systems and Technology Management. Publicado em: 2011
-
9. A estética da personalização do avatar nos processos imersivos em jogos eletrônicos
The customization has been presented in several kinds of games, pleasing players with distinct profiles and showing its potential as a feature that may bring huge inovations to these virtual environments. Realizing that such feature may bring a deeper overlay between the player and its representative character, this paperwork has as purpose, investigate the
Publicado em: 2011
-
10. Um sistema multiagente para controle de um assistente pessoal aplicado a um ambiente virtual de aprendizagem / A multiagent system to control a virtual character applied to a virtual learning environment
Publicado em: 2010
-
11. FACES OF THE POP POET: THE CASE OF MANOEL DE BARROS IN THE BRAZILIAN CONTEMPORARY POETRY / FACES DO POETA POP: O CASO MANOEL DE BARROS NA POESIA BRASILEIRA CONTEMPORÂNEA
The contemporary society is established over the market, the efemerality and the spectacle. At the same time, and according to such state of things, the virtual reality imposes itself as a new universe in the configuration of the experience, so that literature - especially poetry - come to loose room despite ideologies and political movements towards the val
Publicado em: 2010
-
12. A natureza da comunicação bios midiática
One of the recurring themes in the reported studies comunicative has been the possibility of proposing another way of dealing with communication that is able to understand the recent changes in the culture caused by the new instrumental technologies of social virtual. This study therefore is to investigate how to structure those bonds mediated by the spread
Publicado em: 2010