Usability Pedagogical
Mostrando 1-8 de 8 artigos, teses e dissertações.
-
1. Continuing education in the child health handbook: an educational software for primary care1,
Abstract Objective: To present, the process of development and evaluation of an educational software on the Child Health Handbook proposed for the continuing education of primary care nurses and physicians. Methods: Quantitative study of methodological development. For software development, the following steps were followed: definition of objectives; deter
J. Pediatr. (Rio J.). Publicado em: 2021-02
-
2. EDUCATION, TECHNOLOGY AND CREATIVE INDUSTRY: A CASE STUDY OF WATTPAD
Resumo Observando o aumento dos softwares na área da educação, este artigo investiga a utilização do aplicativo Wattpad, lançado em 2006, nas aulas de língua portuguesa do ensino médio como uma ferramenta educativa para leitura e produção de textos. Neste estudo, dois objetivos são investigados, a saber: a) apresentar as principais característica
Cad. Pesqui.. Publicado em: 17/10/2019
-
3. Um modelo de aferição de usabilidade de diferentes personas em ambientes virtuais de aprendizagem no contexto da educação a distância a partir de um estudo de caso do sistema UAB/UFAL. / Virtual learning environments usability assessment model of different personas a+ e-learning - UAB/UFAL case study.
This research presents a Model to analyze the usability of learning management systems in distance learning through the case study of Moodle UAB/UFAL. This environment is the student virtual classroom where they obtain the materials, execute tasks, and interact with classroom mates, tutors, and teachers and also is evaluated. The usability assessment and imp
Publicado em: 2011
-
4. Avaliação do impacto da usabilidade técnica e pedagógica no desempenho de aprendizes em e-learning
O objetivo principal deste estudo é o de verificar se condições adequadas de usabilidade técnica e pedagógica interferem nos desempenhos das aprendizagens de alunos em e-learning. Para tanto, são propostos comparativos em duas condições distintas de experimentos. Em um experimento, os alunos interagem com um material de aprendizagem que não utiliza
Publicado em: 2010
-
5. Explorando objetos de aprendizagem na tv digital : estudo de caso de alternativas de interação
Apesar da tecnologia digital disponível atualmente, alguns pesquisadores predizem que o papel no apoio à leitura será uma das tarefas mais difíceis de mudar no mundo digital. Entretanto, o papel se mostra estático e não oferece algumas capacidades, tais como, apresentação de conteúdo dinâmico, assim, se torna importante sua ligação com mídia dig
Publicado em: 2010
-
6. Proposta e implementação de uma interface para motores de jogos interativa e centrada no usuário. / Proposal and implementation of an interactive user-centered interface for game engines.
Game engines are tools to aid the development of computer and video games through software reuse. Once born in a technological environment, present game engines, either commercial or not, are normally worried more about the number of implemented features than usability issues. These characteristics may extend the period of learning-time. To address the goal
Publicado em: 2007
-
7. Associating non-immersive virtual reality and cognitive tools for physics teaching / Associando realidade virtual nÃo-imersiva e ferramentas cognitivas para o ensino de fÃsica
This dissertation presents a proposal of integration of techniques of Virtual Reality and pedagogic processes, with the aim of developing, to apply and to evaluate, through a multidisciplinar team, a computational system education addressed for the teaching Physics in high shool. When analyzing some recent softwares developed for Physics teaching (WebTop, Fi
Publicado em: 2006
-
8. Estratégias cognitivas para o aumento da qualidade do hiperdocumento para educação a distância.
Actually, the concern with the quality of the products is present in all areas. In Distance Learning (DL), this concern should be even higher. The inherent difficulties of the physical distance between teachers and students enhance the necessity of teachers prepared to the edition of well planed courses, computer environments with adjusted resources and easy
Publicado em: 2005