Stanislavski System
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1. La Metodología de Actuación Realista como Dispositivo de Atenuación de la Presencia del Actor en Teatro y Cine
Abstract: We have analyzed the realistic acting methodology as a mechanism of attenuation of the actor’s presence. We consider that Stanislavski’s system constituted the first technical resolution to an old aspiration for the transparency of the scene toward the referent. For that, the realistic acting method proposes the reduction of the disruptive natu
Rev. Bras. Estud. Presença. Publicado em: 2017-12
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2. Rastros do sistema de Stanislavski : procedimentos para o trabalho de criação do ator / Traces of Stanislavski s tradition : procedures for the creative work of the actor
Esta pesquisa se insere no campo das investigações sobre o trabalho do ator e tem como tema o trabalho de criação do ator, a partir dos pressupostos do Sistema de Stanislavski. O trabalho abriu-se em duas frentes: o campo teórico e da práxis cênica, que correram em paralelo, dinamizando uma à outra. Numa delas, foi feito um reconhecimento teórico do
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 22/08/2012
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3. Análise ativa: uma abordagem do método das ações físicas na perspectiva do curso de direção teatral da Universidade Federal de Santa Maria-RS / Active analisys method: an approach to the physical actions method from the perspective of the directing theater in the Federal University of Santa Maria-RS
Este trabalho trata do processo de formação artística em Direção Teatral descrito da perspectiva do Método da Análise Ativa. O Método foi desenvolvido na Rússia por Konstantin Stanislávski (1863-1938) e transmitido por um de seus alunos, Gueorgui Tovstonógov (1915-1989) à Nair Dagostini (19_ _ ), primeira brasileira a estudar no Instituto Estatal
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/08/2011
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4. Dos princípios do ator : a análise da ação física através da tríade percepção-imaginação-adaptação, a partir dos pressupostos de Konstantin Stanislávski / The construction of the phisical actions throug the perception-imagination-adaptation triad, according to Konstantin Stanislavski
The essay presented here investigates the construction of the Physical Actions according to Russian actor, director and educationalist Konstantin Stanislavski, through the perception-imagination-adaptation triad, considering that these three properties of the human being are of fundamental importance for the actor s work. The research aims to create a compil
Publicado em: 2008
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5. Comunicação &encantamento: as histórias de fadas como mídia entre a realidade do mundo adulto e a realidade fantástica da criança / Communication &enchantment: the fairy tales as media between the adult world reality and the children fantastic reality
The storytelling practice involves a whole system of sign and codes used in a similar way throughout the centuries, as the same meanings that are adequate to each period. This dissertation verses about the fairy tales and their tellers as mediators in the communication process among adults and children. It explores the several elements which compound this pr
Publicado em: 2008
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6. O método de análise ativa de K. Stanislávski como base para a leitura do texto e da criação do espetáculo pelo diretor e ator / The active analysis methods by K. Stanislavski as base to read the text and the creation of the spectacle by director and actor
A orientação deste estudo se dá na perspectiva de investigar, definir e especificar dentro do "sistema" de K. Stanislávski o método de análise ativa e o das ações físicas juntamente com os seus elementos constitutivos a partir das suas fontes primárias, teóricas e práticas, e do seu desenvolvimento por renomados diretores russos, que escreveram e
Publicado em: 2007
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7. The metaphors of body-media on scene: rethinking the physical action in the work of an actor / As metáforas do corpomídia em cena: repensando as ações físicas no trabalho do ator
This thesis analyzes metaphors that guide the concept of physical action in the work of an actor through the perspective of the cognitive sciences and the theory of body-media elaborated by professors Helena Katz and Christine Greiner in the graduate program of Communications and Semiotics at the Catholic University of São Paulo. The notion of action is ess
Publicado em: 2006