Role Playing Games
Mostrando 1-12 de 33 artigos, teses e dissertações.
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1. Prolonged Ventilation after CABG: an Important Issue
Objective: To determine whether psychiatric and gaming pattern variables are associated with gaming disorder in a school-based sample. Methods: We analyzed data from the Brazilian High-Risk Cohort for Psychiatric Disorders, a community sample aged 10 to 18, using questionnaires on gaming use patterns. We applied the Gaming Addiction Scale to diagnose gamin
Int. J. Cardiovasc. Sci.. Publicado em: 2021-06
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2. The frontier between residual and subsyndromal symptoms in bipolar disorder: revisiting concepts and discussing clinical relevance
Objective: To determine whether psychiatric and gaming pattern variables are associated with gaming disorder in a school-based sample. Methods: We analyzed data from the Brazilian High-Risk Cohort for Psychiatric Disorders, a community sample aged 10 to 18, using questionnaires on gaming use patterns. We applied the Gaming Addiction Scale to diagnose gamin
Braz. J. Psychiatry. Publicado em: 2021-06
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3. Predictors of gaming disorder in children and adolescents: a school-based study
Objective: To determine whether psychiatric and gaming pattern variables are associated with gaming disorder in a school-based sample. Methods: We analyzed data from the Brazilian High-Risk Cohort for Psychiatric Disorders, a community sample aged 10 to 18, using questionnaires on gaming use patterns. We applied the Gaming Addiction Scale to diagnose gamin
Braz. J. Psychiatry. Publicado em: 2021-06
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4. O JOGO DE REALIDADE ALTERNADA CURTO (SHORT ARG) COMO ESTRATÉGIA DE DISCUSSÃO DE CONCEITOS QUÍMICOS EM NÍVEL SUPERIOR
This paper presents the application of a Short ARG built to be applied in a single class, instead of a longer interval, as it is common in strategies such as ARG. ARGs are games based on role-playing experiences that involve role playing using a particular place, in this case, two classrooms and an education lab. Whereas ARG’s characters are the participan
Quím. Nova. Publicado em: 2020-03
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5. Aprendizagem através de role-playing games: uma abordagem para a educação ativa
Avaliamos o uso dos role-plying games (RPGs) como uma metodologia de ensino e aprendizagem em Biologia Celular. Alunos do primeiro ano de Medicina participaram de aula expositiva tradicional (grupo referência) ou de aula com RPG (grupo RPG). Comparações foram feitas pela análise de questionários pré- e pós-aula com RPG, das notas nas provas regulares,
Rev. bras. educ. med.. Publicado em: 2013-03
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6. ROLE-PLAYING GAME AS A PEDAGOGICAL PROPOSAL FOR THE CO-CONSTRUCTION OF STORIES IN THE CONTEXT OF DEAFNESS / O ROLE-PLAYING GAME COMO PROPOSTA PEDAGÓGICA DE CO-CONSTRUÇÃO DE HISTÓRIAS NO CONTEXTO DA SURDEZ
O estudo consiste em mostrar e discutir o desenvolvimento e a implementação de uma proposta pedagógica de co-construção de histórias através do role-playing game (RPG) no contexto terapêutico-fonoaudiológico de letramento de surdos com orientação bilíngue. A pesquisadora, além de experienciar a prática do RPG e de desenvolver uma proposta do jo
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 01/04/2011
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7. Os Jogos MMORPG como Auxiliares no Processo de Aquisição de Língua Inglesa
O desenvolvimento e popularização de recursos computacionais e tecnológicos nos últimos anos trouxeram novas possibilidades e potenciais de interação aos seus usuários. Dentre essas possibilidades, uma, ainda pouco explorada nesse campo, é a utilização de jogos eletrônicos comerciais (ou games) atuando como ferramentas auxiliares na aprendizagem,
Publicado em: 2011
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8. RPG e história : o descobrimento do Brasil
Este trabalho vinculado a linha de pesquisa Ensino de Historia e Saberes Históricos, com Área de Concentração em Cultura Histórica têm por objetivo discutir o jogo de interpretação, também considerado literatura interativa Role-Playing Games (RPG). Traduzido para o nosso idioma como Jogo de Interpretação de Personagens, desde sua criação na déc
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 27/09/2010
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9. Sagas de rpgistas: um estudo junguiano acerca do encontro com o herói via Role Playing Games / RPGS saga: a jungian study about the encounter with the hero via Role Playing Games
This study aimed to seek an understanding of the meaning of the experience of R.P.G. games the light of Jungian Theory and as a secondary objective, list the steps of the hero journey of Joseph Campbell and the reports of the study subjects about the experience of R.P.G. games and try to understand what the exercise of heroic figure and the experience of the
Publicado em: 2010
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10. Jogo das representações (RPG) e aspectos da moral autônoma / Roleplaying game (RPG) and aspects of autonomous morality
O objetivo do presente estudo, fundamentado na Epistemologia Genética de Jean Piaget (1932-1994), foi averiguar se o Roleplaying Game (RPG), também denominado Jogo das Representações, constitui recurso favorável ao desencadeamento de atividades relacionadas à cooperação e à capacidade de negociação, entendidas como próprias do desenvolvimento da
Publicado em: 2010
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11. Culturas infantis : crianças brincando na rua e em uma pré-escola na cidade da Praia (Cabo Verde) / Peer culture in the early years : children playing on the street and at a preschool in Praia city (Cabo Verde)
The purpose of this ethnographic study is to observe and reflect on the games that are played by children in the streets, as well as those played in a kindergarten in Praia, capital city of Cape Verde, Africa. The pertinence of this study is based on the group of academic productions that criticize the colonialism that has been carried out in Brazil, and aro
Publicado em: 2010
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12. Análise de redes sociais em comunidades virtuais emergentes de jogos on-line por meio de coleta de dados automatizada
The current worldwide popularity of on-line games has resulted in the formation of virtual communities with hundreds of people. This is due to the daily interaction of people in games called Massive Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPGs). These communities are culturally diverse and permeated by social ties estabilished through different ways in the
Publicado em: 2009