Parody Music
Mostrando 1-4 de 4 artigos, teses e dissertações.
-
1. âSem ordi nÃo hà porgueÃo e nÃis sÃmo desordero!â: humor, parÃdia e vida urbana em Alvarenga e Ranchinho (1930/40) / âSem ordi nÃo hà porgueÃo e nÃis sÃmo desordero!â: humor, parody and urban life in Ranchinho and Alvarenga (1930/40)
The humorous representation of the Brazilian history could always be perceived in several artistic formats: images, movies, literary texts, theatrical pieces and also in the music. In the folk music, beyond the conception the act of telling âjokesâ, it was assumed, sporadically, a character scenic, performative and grotesquely. Thinking on this question, I
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 03/09/2011
-
2. Carnavalização bakhtiniana do grotesco em imagens do Hard Rock e Heavy Metal
The language of Rock has the nature of parody, allegory, carnival and imagery. A typology of image content is obtained through the concept of carnivalization as stated by Mikhail Bakhtin, and by means of it, this text analyses the use and significance of pictures containing grotesque, physical deformities, monsterized types in the visual language of Hard Roc
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/05/2011
-
3. Sérgio Sampaio e a paródia tropicalista em Eu quero é botar meu bloco na rua
O Tropicalismo configurou, nos anos de 1967 e 1968, um movimento artístico que abriu novos caminhos para a arte brasileira. O reconhecimento da intervenção tropicalista como arte de vanguarda já mereceu análise de valiosos trabalhos. Nossa pesquisa pretende atingir outro ponto: partimos do Tropicalismo (exclusivamente da sua produção musical) em dire�
Publicado em: 2009
-
4. A estética do kitsch em onde andará Dulce Veiga?, de Caio Fernando Abreu
This dissertation treats of the concept of kitsch in the novel Onde andará Dulce Veiga? Um romance B (1990), from Caio Fernando Abreu, with the intention of evaluating how and in what level this multiple narrative articulates the speech by using mass art manifestations in a kind of aesthetic and stylistic plurisignification, in a way that this massive genre
Publicado em: 2007