Musical Change
Mostrando 1-12 de 22 artigos, teses e dissertações.
-
1. CIPHERS OF CHANGE: MUSIC AND APOCALYPSE
RESUMO Centrando-se na questão da possibilidade metafísica de mudança, o artigo aborda uma particular instância musical de transformação: a perda do próprio mundo. A partir da observação de que a música desempenha papel especial quando se trata do colapso de mundos, o artigo analisa duas cenas filosóficas (em Platão e Schopenhauer) nas quais a m�
Perspectiva Teológica. Publicado em: 2022
-
2. Music performance anxiety: perceived causes, coping strategies and clinical profiles of Brazilian musicians
Resumo Introdução Ansiedade de performance musical (APM) é definida como uma condição de apreensão duradoura e intensa, associada ao desempenho musical em público. Em níveis extremos é prejudicial à carreira e qualidade de vida do músico. Objetiva-se descrever o perfil clínico, as causas percebidas e estratégias de enfrentamento da APM. Méto
Trends Psychiatry Psychother.. Publicado em: 20/01/2020
-
3. Grupo musical como contexto para promoção do desenvolvimento positivo de adolescentes
Este artigo traz os resultados de uma pesquisa que teve como principal objetivo investigar se, e como, o Programa Música Viva, realizado em uma cidade do estado de Minas Gerais, Brasil, promove o desenvolvimento positivo de adolescentes que se encontram em situação de vulnerabilidade social. Trata-se de um estudo qualitativo, fundamentado nos pressupostos
Interface (Botucatu). Publicado em: 09/12/2019
-
4. Analysis of the Effect of Musical Stimulation on Cortical Auditory Evoked Potentials
Abstract Introduction Cortical auditory evoked potentials (CAEPs) are bioelectric responses that occur from acoustic stimulations, and they assess the functionality of the central auditory system. Objective The objective of the present study was to analyze the effect of musical stimulation on CAEPs. Methods The sample consisted of 42 healthy female sub
Int. Arch. Otorhinolaryngol.. Publicado em: 25/04/2019
-
5. A viagem como um princÃpio na formaÃÃo do habitus dos mÃsicos que na dÃcada de 1970 ficaram conhecidos como Pessoal do CearÃ
The thesis presents the travel as a principle in the formation of the habitus of musicians. The research has focused on the trajectory of three musicians from different routes, from the same generation of intellectuals and artists who became known as Pessoal do Ceara, namely: ManassÃs LourenÃo de Sousa, Raimundo Fagner CÃndido Lopes and Franco Rodger Rog�
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 01/03/2011
-
6. A voz contemporânea / A voz contemporânea
This work focuses on the comprehension of contemporary voice as a musical expression: its form, its meaning, and its historical origin. We intend to portrait it as an artistic reality of the vocal music in the 20th century, particularly since the 60s until nowadays. Since the voice is intimately connected to the body, which, by its turn, is related to a wide
Publicado em: 2008
-
7. Música e imagem: o movimento punk e seus desdobramentos - década de 1990
The Social Sciences dedicate attention on studying the youth as a new bias on the construction of identities (Hall, 1999) in different formats and as a continuous process that occurs at a daily manner. The present work tends to understand and punctuate specific points on the modification of musical genders on a historical and bibliographic way, with a profou
Publicado em: 2008
-
8. Cenários modernos e pós-modernos no Brasil : juventude, política e rock and roll
Among the main motivations of this research there is the fact that in less than a decade the image (and probably the self-image) of the city of Goiânia had suffered a radical transformation. The year of 1995 can be considered as a mark of this change and two facts that had occurred in the city were its triggers. The first one refers to the attempt of the ma
Publicado em: 2008
-
9. Mãe de Deus Choir- Tupanciretã, RS: Its half of my life, only he who sings knows what thats, like!? / Coro Mãe de Deus- Tupanciretã/RS: É metade de minha vida, só quem canta sabe o que é, né?
The present thesis was developed in the post-graduate program in education at the Universidade Federal de Santa Maria in the line of research in Education and Arts. It deals with a case study of the school youth choir Mãe de Deus, from the city of Tupanciretã in the state of Rio Grande do Sul, Brazil, where 6 members of the choir with varying amounts of ti
Publicado em: 2007
-
10. DiÃlogo de negros, monÃlogo de brancos: transformaÃÃes e apropriaÃÃes musicais no maracatu de baque virado
O trabalho aborda a situaÃÃo do maracatu-naÃÃo apÃs o seu âboomâ na dÃcada de 1990. As dinÃmicas da linguagem musical sÃo observadas no contexto histÃrico do desenvolvimento das comunidades maracatuzeiras afro-descendentes, sobretudo na zona norte do Recife, desde o momento de violenta repressÃo, durante o Estado Novo, atà a transformaÃÃo da t
Publicado em: 2007
-
11. Entre o Erudito e o Popular: as tramas, os dramas e as aventuras progressivas de uma banda classe média em BH
This research focuses on the musical activity of a rock band considered, by the press and the fans, a representative of the progressive genre. Searching in newspapers, magazines and internet forums for opinions about the two albums of the group: Martelo (Cartoon, 1999) and Bigorna (Cartoon, 2002), we ascertained a collective perception of a difference betwee
Publicado em: 2007
-
12. Atenção visual em músicos e não-músicos: um estudo comparativo
Recognition of the influence of music on cerebral function has incited neuroscientists and musicians to investigate the connections between these two areas since the 1990s. There is now a large amount of evidence indicating that cerebral neuroplastic processes can be modified as a result of musical training, which in turn can produce behavioral differences b
Publicado em: 2007