Music History In Santa Catarina
Mostrando 1-4 de 4 artigos, teses e dissertações.
-
1. Ginga, Catarina manifestações do samba em Florianópolis na década de 1930
This thesis seeks to identify the manifestations of the samba in Florianopolis, Santa Catarina, from leisure and entertainment available in this city in the 1930s, which is a period when the capital of Santa Catarina has not had effective access to radio and industry music, which, in turn, have established themselves in cities like Rio de Janeiro and Sao Pau
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 18/03/2011
-
2. Atuação de músicos em associações religiosas de Desterro nos períodos colonial e imperial / Atuação de músicos em associações religiosas de Desterro nos períodos colonial e imperial
Os documentos das associações religiosas são uma relevante fonte de informações acerca da prática musical e da atuação de músicos durante os séculos XVIII e XIX no Brasil. Neste trabalho são apresentadas informações obtidas em documentos de três associações religiosas existentes em Desterro (atual Florianópolis), a partir das quais é traça
Publicado em: 2010
-
3. Frei Bernardino Bortolotti (1896-1966) e a cena musical em Lages: uma contribuição para a historiografia da música na Serra Catarinense
Friar Bernardino Bortolotti (1896-1966) was a Franciscan priest who lived for about three decades in Lages, state of Santa Catarina, Brazil, working as a musician, conductor and composer. The friar worked locally in the ecclesiastical administration and in the Catholic press, acting at the same time in sacred musical practice as a composer and choir director
Publicado em: 2009
-
4. As sociedades de canto da região de Blumenau no início da colonização alemã (1863-1937) / The singing societies of the Blumenau region at the beginning of the german colonization (1863-1937)
At the beginning of the German colonization in the region of Blumenau (SC), one of the main cultural manifestations of the immigrants were the singing societies, consisting of male choirs which sang secular repertoires. The activity of these societies was intense since the first years of the foundation of the Blumenau Colony until the prohibition of the cult
Publicado em: 2009