Immersive Environment
Mostrando 1-8 de 8 artigos, teses e dissertações.
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1. Applicability of an immersive virtual reality system to assess egocentric orientation of older adults
Resumo Antecedentes A orientação espacial é um domínio cognitivo frequentemente comprometido em pacientes com doença de Alzheimer (DA) e pode ser uma das suas primeiras manifestações clínicas. Alguns estudos demonstraram que a integração alocêntrica com informações espaciais egocêntricas parece prejudicada nessa patologia. Não há um consenso
Arquivos de Neuro-Psiquiatria. Publicado em: 2023
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2. Los entornos de aprendizaje inmersivo y la enseñanza a ciber-generaciones
Abstract Despite the fact that technology is a core tool for teaching and learning, technological advances and its applications even demand greater dissemination and socialization, especially within the teachers’ community in developing countries. This article systematizes a virtual learning state-of-the-art and describes the more important technological a
Educ. Pesqui.. Publicado em: 19/06/2019
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3. Development of a discrete event simulation Kernel for manufacturing systems with 3D visualization / Desenvolvimento de um núcleo de simulador de eventos discretos para sistemas de manufatura com visualização 3D
The need of knowledge and control of the manufacturing environment is continuously growing. Over the last century and the beginning of this, several tools and procedures were designed in order meet those necessities. Among them, simulation is a decision support tool widely used, mainly in the manufacturing industry. Virtual reality can be used in those simul
Publicado em: 2010
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4. Cinematica do alcance e da preensão em um ambiente 3D imersivo de realidade virtual comparado com ambiente fisico em individuos saudaveis e com hemiparesia / kinematics of reaching and grasping in a 3D immersive virtual reality environment compared to a physical environment in healthy subjects and in patients with hemiparesis
Introdução A tecnologia de Realidade Virtual (RV) vem sendo usada cada vez mais para criar ambientes visando à reabilitação motora. No entanto, há poucas evidências de que os movimentos realizados em ambientes virtuais (AV) se assemelhem aos realizados em ambientes físicos (AF). Objetivos: Comparar a cinemática dos movimentos de alcance e preensão
Publicado em: 2009
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5. Cooperative object manipulation in collaborative virtual environments
Cooperative manipulation refers to the simultaneous manipulation of a virtual object by multiple users in an immersive virtual environment (VE). In this work, we present techniques for cooperative manipulation based on existing single-user techniques. We discuss methods of combining simultaneous user actions, based on the separation of degrees of freedom bet
Journal of the Brazilian Computer Society. Publicado em: 2008
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6. Experimentações artísticas no ambiente imersivo da Cave / Experimentações artísticas no ambiente imersivo da Cave
The paradigms behind artistic creation for CAVE (CAVE Automatic Virtual Environment) are yet to be elaborate, since in the realm of Virtual Reality, this is a recent and expensive technology, which poses barriers to its own spreading. Even so, some institutions do have CAVEs for culture and artistic research. Among them, theres the research center Ars Electr
Publicado em: 2006
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7. Um ambiente de multiprojeção totalmente imersivo baseado em aglomerados de computadores. / A complete immersive multiprojection environment based in computer clusters.
In the last decades, virtual reality technology has been increasingly used in many applications for the society. Particularly in the beginning of 90s, we can observe the advent of virtual reality based in multi-projections, leading to the construction paradigm of CAVE like virtual reality systems. The goal of this thesis is to present the research and de
Publicado em: 2005
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8. Fadas: um sistema de autoria para criação e manipulação de mundos virtuais em ambientes imersivos. / FADAS: an authorship system for multiprojection immersive environments.
Os avanços tecnológicos trouxeram novos recursos e meios pelos quais o homem pode se expressar de maneiras diferentes, através de linguagens visuais, sonoras, gestuais, tácteis, e outras, que se complementam. Estes meios abrem um leque maior de oportunidades para o homem usar a sua a capacidade criativa, explorar mundos, conceitos e experiências, aprend
Publicado em: 2004