Graphics Processors
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1. Implementation and analysis of algorithms for motion estimation onto parallels processors type GPU / Implementação e análise de algoritmos para estimação de movimento em processadores paralelos tipo GPU (Graphics Processing Units)
A demanda por aplicações que processam vídeos digitais têm obtido atenção na indústria e na academia. Considerando a manipulação de um elevado volume de dados em vídeos de alta resolução, a compressão de vídeo é uma ferramenta fundamental para reduzir a quantidade de informações de modo a manter a qualidade viabilizando a respectiva transmis
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 2012
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2. Hardware-assisted visibility sorting for unstructured volume rendering
Harvesting the power of modern graphics hardware to solve the complex problem of real-time rendering of large unstructured meshes is a major research goal in the volume visualization community. While, for regular grids, texture-based techniques are well-suited for current GPUs, the steps necessary for rendering unstructured meshes are not so easily mapped to
Publicado em: 2011
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3. A dynamic scheduling runtime and tuning system for heterogeneous multi and many-core desktop platforms / Um sistema de escalonamento dinâmico e tuning em tempo de execução para plataformas desktop heterogêneas de múltiplos núcleos
Atualmente, o computador pessoal (PC) moderno poder ser considerado como um cluster heterogênedo de um nodo, o qual processa simultâneamente inúmeras tarefas provenientes das aplicações. O PC pode ser composto por Unidades de Processamento (PUs) assimétricas, como a Unidade Central de Processamento (CPU), composta de múltiplos núcleos, a Unidade de P
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 2011
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4. ALGORITMOS PARALELOS PARA MOTORES DE JOGOS EM MULTIPROCESSADORES / PARALLEL ALGORITHMS FOR MULTICORE GAME ENGINES
This thesis presents several techniques about parallel technology on electronic games. The thesis begins presenting several possible architectures for a game engine. A new architecture is presented, more flexible and adequate for the processors of the future that will have a higher level of parallelism. Following, a new technique for processing an octree, a
Publicado em: 2010
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5. Design da interação em ambientes virtuais : uma abordagem semiótica
Virtual environments, also called virtual reality systems, are computational enviromnents that incorporate a style of Human-Computer interaction in which the signs to which hmnan beings are exposed, are generated by the computer in accordance with the point of view" of an individual participant. Early directed to scientific applications and to high-cost simu
Publicado em: 2000
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6. Projeto de um circuito integrado dedicado a simulação de circuitos ULSI
The aim of this work is the development of a custom microprocessor to simulate ULSI - Ultra Large Scale Integration circuits. It is part of an array of processors proposed as a system for circuit simulation by Hardware, named ABACUS. Inside the ABACUS, the microprocessor, named MPH - Model Processing Hardware (model processor), is the basic cell of the micro
Publicado em: 1999