Checkers
Mostrando 1-9 de 9 artigos, teses e dissertações.
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1. “No próximo recreio a gente briga”: interação social e disputa de meninas
RESUMO O artigo explora interações de crianças no decorrer de uma partida de jogo de damas no recreio escolar. Por meio de observação regular prolongada e de gravações de áudio e vídeo, foi possível descrever práticas e regras do jogo e interpretar o seu significado cultural para as crianças. Também, analisamos aspectos da socialização da ling
Educ. rev.. Publicado em: 29/07/2019
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2. Definition and design of strongly language disjoint checkers
This paper defines strongly language disjoint (SLD) checkers. SLD checkers are to sequential systems what strongly code disjoint checkers are to combinational systems. SLD checkers are the largest class of checkers with which a functional system may achieve the TSC goal. Self-checking sequential systems are first addressed, then formal definitions of SLD che
Publicado em: 2011
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3. Design of self-checking fully differential circuits and boards
A design methodology for on-line testing analog linear fully differential (FD) circuits is presented in this work. The test strategy is based on concurrently monitoring via an analog checker the common mode (CM) at the inputs of all amplifiers. The totally self-checking (TSC) goal is achieved for linear FD implementations provided that the checker CM thresho
Publicado em: 2011
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4. INDICADORES BIOLÓGICOS, FÍSICOS E SOCIAIS DE IMPACTO AMBIENTAL: CARACTERIZAÇÃO E APLICAÇÃO PARA AS TRILHAS DO PARQUE ESTADUAL DO IBITIPOCA, MG - BRASIL
The aim of this study was to evaluate the conservation status of the trails and their marginal areas of the Ibitipocas State Park by monitoring of environmental impact indicators selected and implemented in seven trails of the park. The methodology used is the method VIM (Visitor Impact Management). For monitoring 23 indicators parameters were selected, bein
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 07/05/2010
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5. A prototype implementation of a distributed satisfiability modulo theories solver in the ToolBus framework
An increasing number of verification tools (e.g., software model-checkers) require the use of Satisfiability Modulo Theories (SMT) solvers to implement the back-ends for the automatic analysis of specifications and properties. The most prominent approach to build SMT solvers consists in integrating an efficient Boolean solver with decision procedures capable
Journal of the Brazilian Computer Society. Publicado em: 2008-03
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6. VisionDraughts - um sistema de aprendizagem de jogos de damas baseado em redes neurais, diferenças temporais, algoritmos eficientes de busca em árvores e informações perfeitas contidas em bases de dados
O objetivo deste trabalho é propor um sistema de aprendizagem de damas, Vision-Draughts, baseado nos trabalhos de Neto e Julia (LS-Draughts) e de Mark Lynch (NeuroDraughts). O NeuroDraughts é um bom jogador automático de damas que utiliza a técnica de aprendizagem por diferenças temporais para ajustar os pesos de uma rede neural artificial multi-camadas
Publicado em: 2008
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7. LS-DRAUGHTS â um sistema de aprendizagem de jogos de Damas baseado em algoritmos genÃticos, redes neurais e diferenÃas temporais
O objetivo deste trabalho à propor um Sistema de Aprendizagem de Damas, LS-DRAUGHTS, que visa, por meio da tÃcnica dos Algoritmos GenÃticos (Ags), gerar, automaticamente, um conjunto de caracterÃsticas mÃnimas necessÃrias e essenciais de um jogo de Damas, de forma a otimizar o treino de um agente jogador que aprende a jogar Damas. A aprendizagem deste
Publicado em: 2007
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8. Carpal Tunnel Syndrome in Grocery Checkers: A Cluster of a Work-Related Illness
Grocery checkers must use a high level of repetitive motion in the course of their work. We report a cluster of seven cases of the carpal tunnel syndrome felt to be due to the excessive use of repetitive motion. Each of the grocery checkers had no other identifiable risk factors, and hand pain, physical examination abnormalities and prolonged median nerve se
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9. ON THE APPLICATION OF DYNAMIC PROGRAMING TO THE DETERMINATION OF OPTIMAL PLAY IN CHESS AND CHECKERS*