Concertino para trompete e orquestra ou sonata para trompete e piano de Sérgio Oliveira de Vasconcelos-Corrêa: uma abordagem interpretativa.
AUTOR(ES)
Ayrton Müzel Benck Filho
DATA DE PUBLICAÇÃO
2002
RESUMO
This essay focuses the study of the interpretation of the Concertino for trumpet and orchestra or the Sonata for trumpet and piano, a same piece composed by the Brazilian nationalist composer Sérgio Oliveira de Vasconcellos-Corrêa. The critical questions of interpretation are evidenced by the comparison of the different versions of the work. They are related to articulation, dynamic, punctuation, decisions of tempo, trumpet type and mute choices. The principal goal is to offer interpretative solutions that have coherence with the style and the principles of musical structure, also supplying helpful information for a revision and correction of the musical text. Musical analysis reveals the motivic processes, the rhythmic properties of the musical form and the stylistic characteristics of the work. This knowledge makes possible more interpretative awareness of the interpreter.
ASSUNTO(S)
trompete musica problemas interpretativos concertino trumpet questions of interpretation concertino análise estrutural musical analysis
Documentos Relacionados
- Construção de uma interpretação do concertino para piano e orquestra de cordas de Ronaldo Miranda: relato e uma experiência
- Sonata para trombone e piano de Almeida Prado : uma analise interpretativa
- Intertextualidade e aspectos técnico-interpretativos na sonata para trompete e piano, de José Alberto Kaplan.
- O primeiro movimento da Sonata II para piano solo de Bruno Kiefer : uma análise interpretativa
- Concertino para Contrabaixo e Orquestra de Câmara de José Siqueira: um processo de edição, análise e redução para piano e contrabaixo