Surface Splatting
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1. Uma Nova EstratÃgia para Renderizar Descontinuidades e SuperfÃcies Intersectantes em Modelos Baseados em Splats / A New Strategy for Render and Surface Discontinuities in Models Based on Intersecting Splats
Splats based models have gained increasing attention due to its potential for rendering complex geometric models efficiently and with high quality. The absence connectivity information of these models allows complex modeling operations, as Boolean operations, and fractures in physics simulations. However, these operations often generate models with edges and
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/02/2011
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2. Aproximação eficiente de visibilidade para nuvem de pontos utilizando a GPU / Eˇcient approximate visibility of point sets on the GPU
Nos últimos anos a utilização de pontos como primitiva gráfica básica vem mostrandose uma poderosa e versátil ferramenta para a computação gráfica. Considerável esforço de pesquisa vem sendo dedicado para encontrar formas eficientes de aquisição, representação, processamento, renderização e animação para conjuntos de pontos. As representa�
Publicado em: 2010
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3. USING POINT BASED TECHNIQUES FOR SEISMIC HORIZONS VISUALIZATION / USO DE TÉCNICAS BASEADAS EM PONTOS PARA VISUALIZAÇÃO DE HORIZONTES SÍSMICOS
Seismic horizon visualization stands as an important knowledge area used to support exploration on the oil industry. Different techniques currently employed to render this kind of surfaces are usually based on polygonal meshes generation, which benefits from graphics boards optimization on drawing triangles. This work is an evaluation of Point Based renderin
Publicado em: 2009