Programming Languages
Mostrando 13-24 de 101 artigos, teses e dissertações.
-
13. Linguagens de domínio específico e sensores baseados em modelos biológicos de computação
A Domain Specific Language is a specification language dedicated to a particular domain, representation technique, or solution searching method. On the other hand, a general-purpose programming language is a language designed with the goal of emulating Lambda Calculus or Turing Machine. Since general-purpose languages must accept any algorithm that can be ex
Publicado em: 2010
-
14. Ferramenta para acompanhamento do processo de ensino-aprendizagem de programação de computadores utilizando o método de aprendizagem por competências
The learning of computer programming is fundamental in the formation of a computing professional. However, its learning is difficult and longlife, considering that every day new languages and environments appear in the labor market. In the Computer Science courses, many students have difficulties programming, the activity requires the learning of complex con
Publicado em: 2010
-
15. Especificação de um sistema de suporte a implementação de linguagens / Specification of a support system to language implementation
Neste trabalho é descrita a organização de SINSEM, um sistema de processamento automático de especificação SINtático-SEMânticas de linguagens de programação. É colocada a motivação para um tal sistema, em relação ao uso que se daria a ele. O sistema é situado entre sistemas similares, dos quais alguns são brevemente descritos, incluindo-se e
Publicado em: 2010
-
16. SDIFF: UMA FERRAMENTA PARA COMPARAÇÃO DE DOCUMENTOS COM BASE NAS SUAS ESTRUTURAS SINTÁTICAS / SDIFF: A COMPARISON TOOL BASED IN SYNTACTICAL DOCUMENT STRUCTURE
Associated with each version control system there¿s a comparison tool for extracting the differences between two versions of a document. These tools tend to make a comparison based on textual information from documents, in which the indivisible element is the line or word. But the content versioned is usually highly structured (for example, programming lang
Publicado em: 2010
-
17. ARQUITETURA PARA DESENVOLVIMENTO DE JOGOS COM O USO DE COMPONENTES REAPROVEITÁVEIS / CREATION OF A PLATFORM FOR COMPONENT BASED GAME DEVELOPMENT
Game development presents more challenges as this type of software becomes more complex and detailed. As in the development of traditional software, this growth in scope incurs in a development process that costs more and has a longer production time, increasing the risks faced by companies that wish to enter or maintain themselves in the electronic game mar
Publicado em: 2010
-
18. THE LIMITS OF INTELLECTUAL SUBSUMPTION LABOUR IN SOFTWARE PRODUCTION PROCESS / OS LIMITES DA SUBSUNÇÃO DO TRABALHO INTELECTUAL NO PROCESSO PRODUTIVO DE SOFTWARE
The principle of modern production is to combine modern production techniques, new knowledge, combined with increasingly sophisticated computerized development processes to increase production and processing continuous model itself. The Third Industrial Revolution, characterized by extreme specialization of intellectual labor and tendency to erase the border
Publicado em: 2010
-
19. DEVELOPMENT OF A WEB SYSTEM FOR NUMERICAL ESTIMATE OF METEOROLOGICAL DATA FROM RIO GRANDE DO SUL / DESENVOLVIMENTO DE UM SISTEMA WEB PARA ESTIMATIVA NUMÉRICA DE DADOS METEOROLÓGICOS DO RIO GRANDE DO SUL
Climate influences a large variety of human activities and the real-time access to climatic data aims for providing information that are fundamental in several human activities, mainly for agriculture. Nowadays there are few weather stations operating, which causes a lack of information at worldwide level, in different regions. Keeping in mind that the state
Publicado em: 2010
-
20. Sobre os fundamentos de programação lógica paraconsistente / On the foundations of paraconsistent logic programming
A Programação Lógica nasce da interação entre a Lógica e os fundamentos da Ciência da Computação: teorias de primeira ordem podem ser interpretadas como programas de computador. A Programação Lógica tem sido extensamente utilizada em ramos da Inteligência Artificial tais como Representação do Conhecimento e Raciocínio de Senso Comum. Esta apr
Publicado em: 2010
-
21. USING ANNOTATIONS IN OBJECT ORIENTED LANGUAGES TO SUPPORT COMPONENT ORIENTED PROGRAMMING / UTILIZANDO ANOTAÇÕES EM LINGUAGENS ORIENTADAS A OBJETOS PARA SUPORTE À PROGRAMAÇÃO ORIENTADA A COMPONENTES
Em sistemas distribuídos baseados em componentes de software, o uso de linguagens de programação orientadas a objeto é bastante comum para definir, através de frameworks, interfaces de programação para construção e uso de componentes. No entanto, o que se percebe na maioria dos modelos de programação que seguem essa abordagem, é a utilização de
Publicado em: 2010
-
22. World wide web: forma aparente e forma oculta: webdesign da interface ao código / World Wide Web: apparent and hidden form webdesign from the interface through the code
Este trabalho pretende estudar a world wide web sob o ponto de vista da sua forma, considerando sua forma tanto a forma aparente, que é a interface, quanto sua forma oculta, dada pelos códigos que a conformam. A intenção é reunir referências tanto para designers que queiram ir mais além no domínio das linguagens de programação e marcação, quanto
Publicado em: 2010
-
23. Explorando memoria transacional em software nos contextos de arquiteturas assimetricas, jogos computacionais e consumo de energia / Exploiting software transactional memory in the context of asymmetric architectures
The shift towards multicore processors taken by the semiconductor industry has initiated an era in which new languages, methodologies and tools are of paramount importance to the development of efficient concurrent systems that can be built in a timely way by all kinds of programmers. One of the main obstacles faced by programmers when dealing with shared me
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 18/12/2009
-
24. Aspectos de projeto e implementação de linguagens para codificação de programas adaptativos. / On the design and implementation of languages for coding adaptive programs.
This work presents a set of theoretical and methodological contributions to the design and implementation of programming languages, using the adaptive automaton as device for its formal definition. The complete specification of a programming language involves proper understanding of principles and common ground between all the programming languages, transpar
Publicado em: 2009