Music Production
Mostrando 13-24 de 115 artigos, teses e dissertações.
-
13. CONSTRUINDO A DOCÊNCIA COM A FLAUTA DOCE: O PENSAMENTO DE PROFESSORES DE MÚSICA / CONSTRUING TEACHING WITH THE RECORDER: THE MUSIC TEACHERS THINKING
This master thesis was developed within the Line of Research Education and Arts (LR4) from the Postgraduate Program in Education at Federal University of Santa Maria (UFSM) and is part of the research group FAPEM Formation, Action and Research in Musical Education of UFSM. The research had as overall objective to investigate the thinking of four music teache
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/03/2012
-
14. Os modos de dizer e de fazer (d) a convivência: enunciados e invenções de semiárido.
The performance of some institution in Brazilian Semi-arid followed the production, distribution and sell from several materials which try to propagate the enunciation knowledges and sayings from convenience. The purpose of this work is to questionate the discourse of acquaintance with the Semi-arid which is transmitted by the cordéis and songs aiming to ap
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/03/2012
-
15. âSem ordi nÃo hà porgueÃo e nÃis sÃmo desordero!â: humor, parÃdia e vida urbana em Alvarenga e Ranchinho (1930/40) / âSem ordi nÃo hà porgueÃo e nÃis sÃmo desordero!â: humor, parody and urban life in Ranchinho and Alvarenga (1930/40)
The humorous representation of the Brazilian history could always be perceived in several artistic formats: images, movies, literary texts, theatrical pieces and also in the music. In the folk music, beyond the conception the act of telling âjokesâ, it was assumed, sporadically, a character scenic, performative and grotesquely. Thinking on this question, I
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 03/09/2011
-
16. Vaidade e ressentimento dos músicos populares e o universo musical do Rio de Janeiro no início do século XX / Vanity and resentment of popular musicians and musical world of Rio de Janeiro in the early twentieth century
Esta pesquisa teve como objeto as condições sociais de produção da música popular no Rio de Janeiro nas três primeiras décadas do século XX e se desdobrou em três dimensões distintas: os significados culturais da música popular na sociedade da época, a organização do espaço de produção dessa música e as experiências profissionais de alguns
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 12/08/2011
-
17. Três peças aleatórias de L. C. Vinholes numa abordagem pedagógica para criança : análise, criação de atividades musicais e site / Three aleatories pieces by L. C. Vinholes ina pedagogical approach for children : analysis, production of musical activities and site
O objetivo principal desta pesquisa é estudar três peças aleatórias do compositor pelotense Luiz Carlos Lessa Vinholes - Instrução 61, para quatro instrumentos quaisquer (1961); Instrução 62, para instrumentos de teclado (1962); e Peça/Pessa para fazer Psiu/Xi, para bocas (1979) - e, a partir da análise deste material, criar atividades pedagógicas
Publicado em: 2011
-
18. Entre palcos e páginas: a produção escrita por mulheres sobre música na história da educação musical no Brasil ( 1907-1958) / Between stages and pages: womens written production about music in the history of musical education in Brazil (1907-1958).
Estudo histórico que tem por objetivo localizar e analisar a produção escrita por mulheres sobre música, relacionada a diversos contextos educacionais no Brasil, durante as primeiras cinco décadas do século XX. Como fontes, foram consultadas as publicações inventariadas na pesquisa, documentos manuscritos de arquivos históricos, documentos oficiais,
Publicado em: 2011
-
19. Musicoterapia como campo do representacional: educadores sociais e a produção de corpos sonoros e subjetividades / Music therapy as a field of representational: educators and the production of sound bodies and subjectivities
Ao tomar conhecimento da existência de instituições de internação para adolescentes autores de atos infracionais, surgiu o interesse em conhecê-las e investigar a realidade dos educadores sociais que ali atuam. De maneira geral, nota-se que esses profissionais estão sujeitos a diversas situações ansiogênicas e, por outro lado, não é dada a devida
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/03/2010
-
20. AS FEIAS (E OS FEIOS) QUE ME DESCULPEM, MAS BELEZA É FUNDAMENTAL: O USO CONTEMPORÂNEO DA IMAGEM E SUA INFLUÊNCIA NA MUDANÇA DOS PARADIGMAS ESTÉTICOS UTILIZADOS NA MÚSICA GOSPEL NO BRASIL / May the ugly women (and ugly men) forgive me, but beauty is fundamental: The contemporary use of image and its influence in changing esthetic paradigms used in Gospel music in Brazil
This paper analyzes sociologically in contemporary times the imagery field in gospel music and how it influences the changes of imagery-esthetic paradigms used by phonogram producers in their religious marketing to the commercialization of gospel music in the Brazilian evangelical music market, making it possible in this current model to enable a qualitative
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 04/03/2010
-
21. Musicoterapia como campo do representacional: educadores sociais e a produção de corpos sonoros e subjetividades / Music therapy as a field of representational: educators and the production of sound bodies and subjectivities
When taking knowledge of the existence of institutions of internment for adolescent authors of infracionais acts, appeared the interest in knowing them and investigating the reality of the social educators who act there. In a generalized manner, it is noticed that these professionals are citizens diverse anxiogenic situations e, on the other hand, is not giv
Publicado em: 2010
-
22. Notes on an infinite: music and psychoanalysis / Notas sobre um infinito: música e psicanálise
The goal of this study is to provoke thoughts about music, in light of psychoanalytic concepts. From their own experience on music s field (whether as composer, performer, or listener) and, under the motto art allows the individual person to express the contents that daily language does not reach, it discusses various conscious and unconscious elements that
Publicado em: 2010
-
23. The home studio as a tool for teaching musical performance / O home studio como ferramenta para o ensino da performance musical
The use of studios of recording of simple (or home-made) composition, the calls home studios, it has been growing significantly in Brazil due to the reduction in price of certain technological devices used in its context. For example, sound cards, microphones, monitors, mixes and hardware. The home studio is a music production environment that uses different
Publicado em: 2010
-
24. Música Contemporânea em Minas Gerais: os Encontros de Compositores Latino-americanos de Belo Horizonte (1986-2002)
The aim of this work is to understand the historic process which achieved the construction of the Latin American contemporary music movement in Belo Horizonte, more specifically, the Latin American Composers Gatherings of Belo Horizonte, held in the years 1986-1988-1992-2002 sponsored by the Fundação de Educação Artística. It was also possible to get kn
Publicado em: 2010