Motion Picture History
Mostrando 1-8 de 8 artigos, teses e dissertações.
-
1. A influência do Grupo Dziga Vertov no cinema de Jean-Luc Godard / The influence of Group Dziga Vertov in the cinema of Jean-Luc Godard
O trabalho investiga a transformação estética no cinema de Jean-Luc Godard, analisando antes, durante e pós o grupo Dziga Vertov, encabeçado por Jean-Luc Godard e estudantes maoístas. A mudança estética de Godard é notada por muitos, contudo há escassez de estudos detalhados sobre a influência dos anos do Grupo Dziga Vertov. Portanto, este trabalh
Publicado em: 2010
-
2. What does citizen Kane have to do with Queen Christina? the economics and politics for the perpetuation of gender stereotypes in transnational cinemas / O que o cidadão Kane tem a ver com a Rainha Christina? : a economia e a política para a perpetuação dos estereótipos de gênero nos cinemas transnacionais
This thesis analyzes the striking features, common and fundamental, in Eurocentric audiovisual productions, hegemonic and dominant on the world scenery, which incite, perpetrate and perpetuate the denial of the feminine and the formation of gender stereotypes that pervade the diverse cultures and global societies. Theories of the moving image (cinema) and ph
Publicado em: 2009
-
3. Yes nos temos bananas : cinema industrial paulista : a Companhia Cinematografica Vera Cruz, atrizes de cinema e Eliane Lage. Brasil, anos 1950 / Yes nos temos bananas : São Paulo movie industry : Vera Cruz Motion Picture Company, movie stars and Eliane Lage. Brazil, 1950
This thesis aims at investigating the life trajectory of Brazilian actress Eliane Lage, who was part of the history of Brazilian cinema in the 1950s. Choosing and marketing a group of actresses ? as an attempt to implement a star system in the Brazilian cinema ? resulted from an attempt to create a movie industry in São Paulo, and this was carried out by Fr
Publicado em: 2008
-
4. E tudo verdade? : a exploração o e o documentario de exploração / Is it all true? : exploration in documentary and
O trabalho parte da idéia de que desde os primeiros registros com imagens até o estabelecimento do filme como instrumento de pesquisa no campo da antropologia, uma busca pelo incomum, pelo exótico, se constituiu na base de apoio de uma grande parte do cinema documentário. Desse modo, alguns ingredientes geralmente considerados como atributos de um ?gêne
Publicado em: 2007
-
5. Introdução ao estudo dos regimes de imagens nos livros "Cinema" de Gilles Deleuze / Introduction to the study of images regimes in the Cinemas books of Gilles Deleuze
The ?taxionomy? of the cinematographic signs and the types of images, the four commentaries the Bergson, the monographs of more than 150 authors are some of the possible entrances the work Cinema of Gilles Deleuze. Here, it was opted to facing the work for the conceptual bias, namely, considered Image-movement and Image-time deleuzeans concepts. Thus, in fir
Publicado em: 2006
-
6. Filigranas da memória: história e memória nas comemorações dos centenários de Canudos: (1993-1997)
In contrast with the organization of establishing landmarks for the predominant political memory in Brazil, the commemorations of Canudos War centennials provided the comprehension of emerging alternate voices to the instituted memory. Intimately linked to different political projects of past reconstruction, these commemorations produced, in the 1990s, an in
Publicado em: 2006
-
7. O tempo das brincadeiras : memória, turismo e tradição em Barra do Camaratuba PB
Barra do Camaratuba belongs to Mataraca city, nearby the boarder between Paraíba and Rio Grande do Norte states. It was the chosen community to develop this research, objectifying to study the set of practical of the cultural manifestations and the implications of the local tourist activity, considering the cultural dynamics. We tried to reconstruct stories
Publicado em: 2006
-
8. O pensamento industrial cinematografico brasileiro
Esta tese versa sobre o pensamento industrial cinematográfico brasileiro no período que vai de 1924 a 1990. Partindo da constatação da centralidade para o meio cinematográfico das discussões em tomo da formação de uma indústria de cinema no Brasil e de que esta nunca chegou a se configurar plenamente, investigam-se quais as propostas para sua consti
Publicado em: 2004