Graphic Industry
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1. Energy Management in Energy-Intensive Industries: Developing a Conceptual Map
Abstract This paper presents the development of a conceptual map regarding energy management applied to industry. The energy issue is currently of great relevance, especially for the so-called energy-intensive industries related to high energy consumption and their associated environmental impacts. The present research is characterized as a basic, explorato
Braz. arch. biol. technol.. Publicado em: 25/11/2019
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2. O papel social do desenho na formação do homem novo oitocentista
RESUMO Em uma vertente histórica, o artigo analisa e salienta a relação entre Desenho e Educação, levando em consideração o papel social do Desenho na formação profissional da infância e adolescência na virada do século XVIII ao século XIX, no ocidente. Reflete sobre a criação da escola pública e sua configuração ideológica e traz as propo
Educ. rev.. Publicado em: 02/05/2019
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3. Indústria cultural, repetição e totalização na trilogia Pânico / Culture industry, repetition and totalization in the Scream trilogy
Throughout last century, the culture industry s modus operandi was responsible for a standardizing movement in cultural artifacts, constituting a tensional axis between repetition and innovation that embraces all arts, but mainly in film, having the latter a greater need for returns in its production investments. That way, regarding the American cinema as th
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 27/09/2011
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4. Ofício militante : trabalhadores gráficos da cidade do Rio de Janeiro (1960-1980) / Militant trade : graphic workers in Rio de Janeiro city
Essa tese tem como objeto de estudo a perspectiva dos militantes e trabalhadores gráficos da cidade Rio de Janeiro sobre a história da categoria, entre as décadas de 1960 e 1980. Nossa análise também problematiza a construção da identidade de ofício desse grupo a partir de diferentes experiências, incluindo a militância sindical em sua entidade de
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 06/05/2011
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5. Latt-Mayer, um estudo de caso: tecnologia na história do design gráfico brasileiro. / Latt-Mayer, a case study: technology in the history of Brazilian graphic design
Nosso objetivo neste trabalho é investigar como o design gráfico se relaciona com os meios de produção da indústria gráfica brasileira. Não é comum encontrar referências abordando temas que relacionam design e tecnologia em livros sobre a história do Brasil, o que demonstra a urgência do resgate histórico de indústrias que implementaram novas te
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 01/09/2010
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6. A model to incorporate target costing to the product development process of buildings / Modelo para incorporação do custeio-meta ao processo de desenvolvimento de produtos em edificações
Proposal: The construction industry is associated worldwide with high rates of waste - of diverse natures - or unnecessary costs, i.e. costs that are not associated with any function that represents value to the customers or the production process. The elimination of these costs is the main goal of value engineering and lean thinking, which are key concepts
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 27/08/2010
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7. Redução de carga orgânica recalcitrante de efluente de indústria gráfica por reação de fenton / Reduction of recalcitrant organic matter in wastewater of graphic industry by fenton reaction
A Casa da Moeda do Brasil (CMB) é uma empresa nacional, com mais de 300 anos de experiência na produção de valores e impressos de segurança. A produção de cédulas, realizada pelo Departamento de Cédulas (DECED), consiste de três etapas de impressão, off-set, calografia e tipografia, seguida de acabamento e embalagem semi-automatizado. A impressão
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 18/12/2009
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8. Canini e o anti-herói brasileiro: do Zé Candango ao Zé - realmente - carioca / CANINI E O ANTI-HERÓI BRASILEIRO: Do Zé Candango ao Zé realmente - Carioca
Este trabalho de pesquisa estuda um autor - Renato Canini - que construiu uma trajetória peculiar ao desenvolver uma narrativa de histórias em quadrinhos com um traço bastante pessoal apesar de inserida nas de estruturas de produção massivas. Envolve a articulação da CETPA Cooperativa Editora de Trabalhos de Porto Alegre - que pretendia publicar hist�
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 24/04/2009
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9. Linguagens gráficas em videogame: Nascimento, desenvolvimento e consolidação do videogame como expressão gráfica / Graphic language of video games: birth, evolution and consolidation of video game as a graphic expression.
The proposal of this work is investigate the development and consolidation of the graphic language of video games, from a graphic design point of view, splitting the influence vector in three axis: history, technology and language. While the development of the video game industry shows the economy influence and the growing of the market, the evolution of tec
Publicado em: 2009
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10. Simulação Gráfica de Buracos Negros utilizando Sistemas de Partículas
The application of Computer Graphics tools in the nature phenomena simulation have been presenting a series of proposals since its creation. Over the years this task has gained a characteristic trait that makes it closer to the reality, both visually as by the abstraction strategies used. However, the specific application of this Computer Science area for th
Publicado em: 2009
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11. LITHOS EDIÇÕES DE ARTE AND THE TRANSITIONS OF USES OF THE TECHNIQUES OF REPRODUCTION OF IMAGES / A LITHOS EDIÇÕES DE ARTE E AS TRANSIÇÕES DE USO DAS TÉCNICAS DE REPRODUÇÃO DE IMAGENS
This dissertation analyzes the transitions of uses that the techniques of reproduction of images have passed through. The study identifies different functional outwardness assumed for such doings, and, among them, it privileges the specifically artistic approaches: those using techniques that lost their functional use and those that appropriate of techniques
Publicado em: 2008
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12. Estudo da previsibilidade de tonalidades na decoração em vidrados transparentes / Use of pigments and previsibility of tonalities in the decoration of ceramic glazes
This study aimed to streamline the use and provide for the tone in the implementation of the decoration in glazed. The industry of traditional ceramics uses a range of dyes and pigments for the decoration of products. Often, it has sought empirical way of reducing the number of pigments, creating a palette of colors optimized to meet the needs of decorative
Publicado em: 2008