Electronic Music
Mostrando 1-12 de 25 artigos, teses e dissertações.
-
1. Abordando a Relação Clínica e a Comunicação de Notícias Difíceis com o Auxílio das Artes e dos Relatos Vivos
RESUMO Introdução A Relação Clínica (RC) é um termo mais abrangente do que relação médico-paciente e, atualmente, tem sido utilizado para descrever o contato da equipe de saúde com o paciente e seus familiares, além da interação da equipe entre si. Para estabelecer relações interpessoais satisfatórias, é importante reunir habilidades de co
Rev. bras. educ. med.. Publicado em: 14/10/2019
-
2. Música de fronteira, música de memória: o experimentalismo de DJs pela Semiótica da Cultura
Resumo O artigo analisa peças musicais de DJs experimentais a partir de duas categorias relacionadas à semiótica da cultura: semiosfera e suas fronteias; e memória da cultura, desenvolvidas pelo semioticista russo I. Lotman. São discutidas as características da música eletrônica de pista, seus subgêneros e as diferenças colocadas em experimentaçõ
Galáxia (São Paulo). Publicado em: 23/05/2019
-
3. Music performance anxiety: a critical review of etiological aspects, perceived causes, coping strategies and treatment
Abstract Background Music performance anxiety (MPA) is understood as a sub-type of social anxiety and is characterised by fears of a musical presentation. Objective To carry out a critical literature review on clinical and etiological aspects, perceived causes, coping strategies and treatment of MPA. Methods Electronic databases PubMed, PsycINFO and Li
Arch. Clin. Psychiatry (São Paulo). Publicado em: 2017-10
-
4. Correlates of unprotected sex in a sample of young club drug users
OBJECTIVES: To assess the demographic characteristics, psychiatric symptoms, substance use patterns, and sexual risk behaviors in a sample of club drug users to identify factors associated with unprotected sex during the 12 months prior to the interview. METHODS: This cross-sectional study employed the targeted sampling and ethnographic mapping approaches
Clinics. Publicado em: 2013-11
-
5. O circuito-cena e.music de João Pessoa: dinâmicas locais de uma cultura jovem global
A pesquisa busca compreender o modo como a cultura da música eletrônica é significada no espaço urbano de João Pessoa. Essa compreensão passa pela conformação de um circuitocena festivo, que de certa forma reflete apropriações e significações de determinados lugares do espaço urbano pelos jovens que a ela se afiliam. Esta cultura de cunho juveni
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 03/10/2011
-
6. Identidade visual e cultura club em São Paulo: a linguagem visual dos clubs de música eletrônica da cidade / Visual identity and club culture in São Paulo. the visual language of electronic music clubs in the city
Esta pesquisa tem como objeto de observação a Identidade Visual e o ambiente cultural formado em torno dos clubs de música eletrônica da cidade de São Paulo. Procuramos compreender como essa cultura peculiar, que tem na música seu elemento transformador, se modificou e deu forma às diversas modalidades de expressão estética das quais faz uso. Objeti
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/05/2011
-
7. Ensaio psicanalítico da experiência psíquica em festas raves
This study examines the rave phenomenon, as an organization of contemporary youth culture. Became interesting to study the phenomenon in question and know more about the cultural moment in which we live, as it is specific to modernity, despite having features of the youth of yesteryear. The work also addresses the peculiarities of electronic music, the conce
Publicado em: 2010
-
8. Free, pure and happy: youth cultures and raves in Fortaleza / Livres, Puros e Felizes: Culturas Juvenis e Festas Rave em Fortaleza
This research discusses the relationship between music, youth culture and party in the urban space. Its part of the perception of youth as a socially constructed category, in addition to age and identity principles generally attributed to this stage of the life cycle of the individual. It aims to understand social practices, attitudes, consumption pr
Publicado em: 2010
-
9. FLYERS: FLYING OBJECTS OF THE ELECTRONIC SCENE FROM THE PERSPECTIVE OF GRAPHIC DESIGN / FLYERS: OS OBJETOS VOADORES DA CENA ELETRÔNICA SOB A PERSPECTIVA DO DESIGN GRÁFICO
O interesse no estudo dos flyers produzidos para a divulgação de festas de música eletrônica diz respeito à sua capacidade de traduzi-las em imagens. Esta potência estética tem sido reconhecida como um vetor criativo surgido no interior das culturas urbanas. Através da observação deste material, sua confecção e sua linguagem gráfica é possível
Publicado em: 2010
-
10. Caracterização da indústria de instrumentos musicais no estado de São Paulo: aspectos sócio/econômicos, de manufatura e de inovação
This study aimed to characterize aspects of manufacturing, innovation and socio/economic data from the Musical Instruments Industry (MII) in the state of São Paulo in the period 2003- 2008. The study was justified because the so called "entertainment industry", especially the "music industry" has brought substantive economic and social gains. It was aimed t
Publicado em: 2010
-
11. The form dramaturgy of electronics digitals tricks-films in Peter Greenaway / A dramaturgia da forma das trucagens eletrônicas digitais em Peter Greenaway
Study focused on electronic digital trick-film used by Peter Greenaway from the80s, under the traditions of film and audiovisual technology developments. The concept is its technical and artistic interventions in the field of special effects and trick-films. The analysis method used combines the form dramaturgy, provided by Sergei Eisenstein with the artisti
Publicado em: 2009
-
12. Percussão e interatividade PRISMA : um modelo de esçao instrumento auto-organizado / Percussion and interactivity PRISMA : a model of a self-organized instrument-space
The contemporary development in technology makes it possible to create models for studying the correlations between stimuli and auditory, visual and spatial sensations. Numerous composers have already created compositional processes to explore these dimensions, but this is still incipient in the context of theoretical studies in music performance. Performers
Publicado em: 2009