Digital Arts
Mostrando 1-12 de 29 artigos, teses e dissertações.
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1. Balanço das Dissertações e Teses sobre o Tema Educação de Surdos (2010-2014)
RESUMO: Nas últimas décadas, as discussões sobre a educação de surdos instituíram um terreno fértil para o desenvolvimento de pesquisas no campo. Diante disso, este trabalho tem como objetivo analisar o estado do conhecimento sobre a educação de surdos com base em pesquisas de Mestrado e Doutorado. Por meio de uma abordagem bibliométrica, foram ana
Rev. bras. educ. espec.. Publicado em: 2019-03
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2. Digital technologies in art education: educational perspectives in the era of digital conversion / Tecnologias digitais no ensino de arte: perspectivas educacionais na era da conversÃo digital
The present research aims to reflect upon digital technologies, especially the computer and the Internet, in what concerns the teaching of arts. Initially, the specificities of digital technologies will be presented, their implications as to culture and the arts, as well as their relationship with the theory of complexity. Later, the digital technologies wil
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 23/10/2012
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3. Museu, arte e tecnologia: as transformações dos museus contemporâneos influenciadas pelas TIC\ s / Museum, art and technology: transformations of the museum influenced by ICTs in the XXI\ s Century
This work addresses the theme of the museum space transformations in the context of the Information Society. From the standpoint of theoretical and methodological framework, seeks to establish benchmarks and qualitative aspects that involve cognitive and spatial relationships between the Museum, Art and Technology, provided mainly by the creation of interact
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 10/04/2012
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4. [email protected] um rolê pelas ruas da cultura digital
Rolê, in urban slang means to walk around, to go for a walk. Following this definition, this research walks through files posted by urban writers, in the great computer‟s world wide net. The technological advance allowed great changes in the way we communicate to each other. The spaces for human relationship have spread, and are also cyberspace and th
Publicado em: 2011
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5. Observatório: por uma materialidade da imagem na arte
Having, as main focus, the perception of the image materiality, this research tries to explore the space where image production is settled within the plastic arts, joining different procedures going from the simple nature observation and the use it makes of the technological, analogical and digital resources, always aiming to make evident the touchtability o
Publicado em: 2011
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6. Meios e modos da composição on-line : um processo poético da busca / Ways and means of composition online : a case of poetic search
This paper proposes a reflection of the ways and means of using the network composition and manipulation of images on-line in a set of procedures through digital capture and applications resulting from a search in the search for a contemporary artistic production. To realize this proposal a cut in my artistic production, watch a series of works that move and
Publicado em: 2010
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7. Caomulato 2.0
Realizar a modelização 3D de um cachorro mestiço de quarta geração através do cruzamento de seis raças e fazê-lo existir em realidade virtual é o objetivo do Projeto Cão Mulato, na fase atual. Para isso, utilizaremos as técnicas de simulação e de Vida Artificial que permitem gerar a metáfora algorítimica dos genes para otimizar, a partir de um
Publicado em: 2010
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8. Caomulato 2.0
Realizar a modelização 3D de um cachorro mestiço de quarta geração através do cruzamento de seis raças e fazê-lo existir em realidade virtual é o objetivo do Projeto Cão Mulato, na fase atual. Para isso, utilizaremos as técnicas de simulação e de Vida Artificial que permitem gerar a metáfora algorítimica dos genes para otimizar, a partir de um
Publicado em: 2010
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9. Tecno-pedagogia: os aspectos lúdicos e pedagógicos da comunicação digital / Techno-Pedagogy: the entertainment and educational aspects of digital communication
This research falls within the lines of investigation of the Research Center ATOPOS, from the School of Communication and Arts of the University of Sao Paulo (ECA / USP) on the theoretical aspects of digital media. It explores the interdisciplinarity of digital communication, highlighting the entertainment and educational aspects in the dialogical relationsh
Publicado em: 2009
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10. The board of forking games: the presence of labyrinths in electronic games / O tabuleiro dos jogos que se bifurcam: as manifestações do labirinto nos jogos eletrônicos
Esta pesquisa tem como objeto de estudo principal as manifestações do labirinto nos jogos eletrônicos, dando continuidade às nossas pesquisas sobre o labirinto e à nossa produção artística em novas mídias. As investigações realizadas se deram em duas frentes, sendo uma teórica, onde fizemos uma revisão da bibliografia sobre o labirinto, com a fi
Publicado em: 2009
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11. O CIBERESPAÇO E O AMBIENTE VIRTUAL DA BIENAL DO MERCOSUL: POSSÍVEL ESPAÇO DE CRIAÇÃO/EXPOSIÇÃO / THE CYBERSPACE AND THE VIRTUAL ENVIRONMENT IN THE MERCOSUR BIENNIAL: POSSIBLE AREA OF CREATION/EXPOSURE
The present paper is aimed at developing a reflexive theoretical study on the space at exhibition in the Mercosur Biennial in the virtual environment in order to propose a different mapping, which also considers the possibility of distribution/exhibition, the creation/exhibition with the use of media and digital technologies in contemporary artistic producti
Publicado em: 2009
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12. Os recursos da computação gráfica na elaboração de projetos / Graphic computer resources in the working up of projects
Information Technology provides a large range and its development is not only to improve memory and speed capacity but mainly to get the three basic principles of connection : sender, message and receiver. Interfaces have been optimized for users to add their possibilities of projects conceiving and to shorten the necessary time to acquire technical knowledg
Publicado em: 2009