Brain Machine Interface
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1. Detection of movement intention using EEG in a human-robot interaction environment
Introduction : This paper presents a detection method for upper limb movement intention as part of a brain-machine interface using EEG signals, whose final goal is to assist disabled or vulnerable people with activities of daily living. Methods EEG signals were recorded from six naïve healthy volunteers while performing a motor task. Every volunteer remain
Res. Biomed. Eng.. Publicado em: 27/11/2015
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2. Future developments in brain-machine interface research
Neuroprosthetic devices based on brain-machine interface technology hold promise for the restoration of body mobility in patients suffering from devastating motor deficits caused by brain injury, neurologic diseases and limb loss. During the last decade, considerable progress has been achieved in this multidisciplinary research, mainly in the brain-machine i
Clinics. Publicado em: 2011
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3. Detecção de potenciais evocados P300 para ativação de uma interface cérebro-máquina. / Brain-computer interface based on P300 event-related potential detection.
Interfaces cérebro-computador ou Interfaces cérebro-máquina (BCIs/BMIs do inglês Brain-computer interface/Brain-machine interface) são dispositivos que permitem ao usuário interagir com o ambiente ao seu redor sem que seja necessário ativar seus músculos esqueléticos. Estes dispositivos são de extrema valia para indivíduos portadores de deficiênc
Publicado em: 2010
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4. CONTROL OF A ROBOTIC ARM THROUGH A BRAIN MACHINE INTERFACE WITH MUTUAL LEARNING / CONTROLE DE UM MANIPULADOR ROBÓTICO ATRAVÉS DE UMA INTERFACE CÉREBRO MÁQUINA NÃO-INVASIVA COM APRENDIZAGEM MÚTUA
Esse trabalho apresenta o desenvolvimento de uma interface cérebro-máquina (Brain Machine Interface - BMI) como um meio alternativo de comunicação para uso na robótica. O trabalho engloba o projeto e construção de um eletroencefalógrafo (EEG), assim como o desenvolvimento de todos os algoritmos computacionais e demais técnicas necessárias para o re
Publicado em: 2010
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5. Control system image for individuals or quadriplegic with brain damage / Sistema de controle por imagem para indivíduos tetraplégicos ou com lesões cerebrais
Um dos grandes desafios para a reabilitação de indivíduos que sofreram traumas resultando na sua incapacidade de interação com o ambiente é o desenvolvimento de um sistema que possibilite a esse indivíduo a mínima capacidade de comunicação. Em casos extremos, indivíduos perdem os movimentos dos membros superiores, pescoço e a capacidade de comuni
Publicado em: 2007
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6. Brain versus Machine Control
Dr. Octopus, the villain of the movie "Spiderman 2", is a fusion of man and machine. Neuroscientist Jose Carmena examines the facts behind this fictional account of a brain- machine interface
Public Library of Science.
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7. Learning to Control a Brain–Machine Interface for Reaching and Grasping by Primates
Reaching and grasping in primates depend on the coordination of neural activity in large frontoparietal ensembles. Here we demonstrate that primates can learn to reach and grasp virtual objects by controlling a robot arm through a closed-loop brain–machine interface (BMIc) that uses multiple mathematical models to extract several motor parameters (i.e., ha
Public Library of Science.