Odin Teatret’s The Tree: performing in the interstices

AUTOR(ES)
FONTE

Rev. Bras. Estud. Presença

DATA DE PUBLICAÇÃO

27/06/2019

RESUMO

Resumo: O artigo examina criticamente a mais recente inclusão ao repertório do Odin Teatret, The Tree (2016). Objetiva investigar as maneiras como os processos de decisão dramatúrgicas de Barba criam um campo de performance que comenta metaforicamente o status do grupo hoje ao criticar a geopolítica contemporânea. Discute-se que noções de interculturalismo - que têm sido usadas muitas vezes por estudiosos para criticar o trabalho do Odin - não abordam a total complexidade da concatenação incorporada da prática do grupo, e emprega-se o termo intersticial para efetivamente articular o complexo espaço produzido pela formação e performances do grupo.Abstract: This article aims to critically engage with Odin Teatret’s most recent addition to the repertoire, The Tree (2016), in order to investigate the ways in which Barba’s dramaturgical decision-making processes create a performance field that metaphorically comments on the status of the group today whilst critiquing contemporary geo-politics. Importantly, we argue that notions of interculturalism - which have often been employed by scholars to critique the Odin’s work - do not address the full complexity of the embodied concatenation of the group’s practice, and we employ the term interstitial to more effectively articulate the complex space produced by the group’s training and performances.

Documentos Relacionados