AS MARCAS QUE SE IMPRIMEM NA CAPA DE LIVROS ADAPTADOS PARA O CINEMA E PARA A TELEVISÃO
AUTOR(ES)
Carlos Straccia
DATA DE PUBLICAÇÃO
2007
RESUMO
The object of this work are the verbal and the non-verbal signs printed on book covers - written by brazilian authors and adapted for cinema or television - associating the book to the cinematographic or television production. Its objective was to verify if such signs could or not be classified as paratext according to Gerard Genettes concepts. The motivation for this research appeared with the fact that if those signs were created initially as a book-only piece, how could they still be connected to the main-text? To answer to this question, the signs had been analyzed according to concepts of the analysis of the speech and the rhetorical analysis. The results acquired in the analysis had allowed to conclude that some signs do not configure as paratext and, based on the concepts of the Critical Theory, make possible to understand that certain publishing procedures inserts the book in the cultural industry system.(AU)
ASSUNTO(S)
paratexto comunicacao literatura (cinema) - adaptação análise do discurso literatura (televisão) - adaptação análise literária análise retórica indústria cultural
ACESSO AO ARTIGO
- Link para o recurso (parte 1)
- Link para o recurso (parte 2)
- Link para o recurso (parte 3)
- Link para o recurso (parte 4)
- Link para o recurso (parte 5)
- Link para o recurso (parte 6)
- Link para o recurso (parte 7)
- Link para o recurso (parte 8)
- Link para o recurso (parte 9)
- Link para o recurso (parte 10)
- Link para o recurso (parte 11)
- Link para o recurso (parte 12)
- Link para o recurso (parte 13)
- Link para o recurso (parte 14)
- Link para o recurso (parte 15)
- Link para o recurso (parte 16)
- Link para o recurso (parte 17)
- Link para o recurso (parte 18)
Documentos Relacionados
- As espacialidades em montagem no cinema e na televisão
- O que significa falar de “realidade” para a televisão?
- Autor e autoria no cinema e na televisão
- O IMAGINÁRIO SOBRE DROGAS NA FORMAÇÃO DOCENTES: O QUE SE SABE, O QUE SE FALA E O QUE SE FAZ
- O NEGOCIADOR QUE SE TEM E O NEGOCIADOR QUE SE QUER NA ENFERMAGEM