ALGORITMOS PARALELOS PARA MOTORES DE JOGOS EM MULTIPROCESSADORES / PARALLEL ALGORITHMS FOR MULTICORE GAME ENGINES
AUTOR(ES)
LUCAS EUZEBIO MACHADO
DATA DE PUBLICAÇÃO
2010
RESUMO
This thesis presents several techniques about parallel technology on electronic games. The thesis begins presenting several possible architectures for a game engine. A new architecture is presented, more flexible and adequate for the processors of the future that will have a higher level of parallelism. Following, a new technique for processing an octree, a classic data structure for computer graphics, is presented. The last techniques presented are related to collision detection. New techniques for processing hierarquical grids and balancing collision detection on a set of objets are presented.
ASSUNTO(S)
jogos eletronicos computacao paralela electronic games parallel computing computer graphics computacao grafica
ACESSO AO ARTIGO
Documentos Relacionados
- Algoritmos paralelos para alocação e gerência de processadores em máquinas multiprocessadoras hipercúbicas
- Modelagem e simulação de algoritmos paralelos baseados em operações com DNA
- Proposta e implementação de uma interface para motores de jogos interativa e centrada no usuário.
- Desenvolvimento de modelos e algoritmos sequenciais e paralelos para o planejamento da expansão de sistemas de transmissão de energia elétrica
- Algoritmos para problemas de empacotamento