Alexander Kluge y Theodor W. Adorno: Industria Cultural, Cine y Contraesferas Públicas
AUTOR(ES)
Roldán, Eugenia
FONTE
Trans/Form/Ação
DATA DE PUBLICAÇÃO
2016-12
RESUMO
ABSTRACT: The aim of this paper is to explore the complex convergence between the trajectories of Alexander Kluge and Theodor W. Adorno. In the first place, we develop some historical milestones that allow us to describe the context of this closeness. Then, taking as a starting point the key problem of the image referential -which for Kluge and Adorno is the main concern in the reflections on a particular aesthetics of film-, we will address four issues that let us rethink the relationship of the two of them: the idea of montage, narrative and image, subjective experience and the matter of reception.
Documentos Relacionados
- Formação cultural, semiformação, indústria cultural: contribuições de Theodor W. Adorno para pensar a educação
- Filosofia e arte em Theodor W. Adorno: a categoria de constelação
- A atualidade da discussão sobre a indústria cultural em Theodor W. Adorno
- ME ENCANTA IR AL CINE”: THEODOR W. ADORNO MÁS ALLÁ DE LA ICONOCLASIA*
- Ensaísmo e filosofia em Theodor W. Adorno