Artificial Personality
Mostrando 1-7 de 7 artigos, teses e dissertações.
-
1. La Crítica de Unamuno hacia la Pedagogía en cuanto Ciencia Independiente
Abstract: In this study an attempt is made to reveal the six philosophical motives that led Unamuno away from formalist turn-of-the-century pedagogy in Spain. His critique, far from being ethereal, centred on the real problems of a discipline whose desire to be independent, quite justifiable at the end of the 19th century, was leading it to lose the ultimate
Educ. Real.. Publicado em: 09/04/2018
-
2. Enhancing affective communication in embodied conversational agents through personality-based hidden conversational goals
Embodied Conversational Agents (ECAs) are intelligent software entities with an embodiment used to communicate with users, using natural language. Their purpose is to exhibit the same properties as humans in face-to-face conversation, including the ability to produce and respond to verbal and nonverbal communication. Researchers in the field of ECAs try to c
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 2012
-
3. Um modelo híbrido para apoio ao diagnóstico de transtornos psicológicos / Um Sistema Especialista Aplicado ao Diagnóstico de Transtornos Psicológicos.
Psychological disorders have put away and even disabled professionals from different fields of activities. The most serious problems may be associated with various types of pathologies, however, they have appeared more often with features of one or more of the following disorders: psychotic disorders, mood disorders, anxiety disorders, antisocial personality
Publicado em: 2010
-
4. Uma arquitetura de Agentes BDI para auto-regulação de Trocas Sociais em Sistemas Multiagentes Abertos / SELF-REGULATION OF PERSONALITY-BASED SOCIAL EXCHANGES IN OPEN MULTIAGENT SYSTEMS
O estudo e desenvolvimento de sistemas para o controle de interações em sistemas multiagentes é um tema em aberto dentro da Inteligência Artificial. O sistema de valores de trocas sociais de Piaget é uma abordagem social que possibilita fundamentar a modelagem de interações de agentes, onde as interações são vistas como trocas de serviços entre pa
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 31/03/2009
-
5. Synthetic actors in serious games: an Organizational Psychology based approach / Atores sintéticos em jogos sérios: uma abordagem baseada em Psicologia Organizacional
Modeling Synthetic actors (SA) is currently one of the research areas within Artificial Intelligence. These actors are a specific kind of intelligent agents are able to perceive the environment and act on it on the basis of their reasoning capabilities and their personality (which dictates a particular way of interacting with the environment surrounding them
Publicado em: 2009
-
6. Designing autonomous agents for computer games with extended behavior networks : an investigation of agent performance, character modeling and action selection in unreal tournament / Construção de agentes autônomos para jogos de computador com redes de comportamentos estendidas: uma investigação de seleção de ações, performance de agentes e modelagem de personagens no jogo unreal tournament
Este trabalho investiga a aplicação de rede de comportamentos estendidas ao domínio de jogos de computador. Redes de comportamentos estendidas (RCE) são uma classe de arquiteturas para seleção de ações capazes de selecionar bons conjuntos de ações para agentes complexos situados em ambientes contínuos e dinâmicos. Foram aplicadas com sucesso na R
Publicado em: 2008
-
7. Arte Robótica: Criação de vida artificial para uma sociedade pós-biológica
This work aims to present some theories and methods required to the rtificial life design as per the robotic art patterns. It analyses the main discussions on the life concepts as they may change due to the historiography progress. Currently, the understanding of what is effectively alive has been enlarged due to the cybernetic theories. The cybernetics comp
Publicado em: 2006