User Experience Design
Mostrando 1-12 de 25 artigos, teses e dissertações.
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1. Diretrizes para o Desenho Universal para a Aprendizagem (DUA)
RESUMO: As Diretrizes do Desenho Universal para a Aprendizagem - DUA (UDL na língua inglesa) começaram como um projeto do Centro Nacional de Acesso ao Currículo Geral (NCAC), um acordo de colaboração entre o Centro de Tecnologias Especiais Aplicadas (CAST) e o Escritório de Programas de Educação Especial (OSEP) do Departamento de Educação dos Estad
Rev. bras. educ. espec.. Publicado em: 2020-10
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2. Quick beginners guide and tips on how to write a manuscript
RESUMO: As Diretrizes do Desenho Universal para a Aprendizagem - DUA (UDL na língua inglesa) começaram como um projeto do Centro Nacional de Acesso ao Currículo Geral (NCAC), um acordo de colaboração entre o Centro de Tecnologias Especiais Aplicadas (CAST) e o Escritório de Programas de Educação Especial (OSEP) do Departamento de Educação dos Estad
Int. braz j urol.. Publicado em: 2020-10
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3. USING RESEARCH METHODS IN HUMAN COMPUTER INTERACTION TO DESIGN TECHNOLOGY FOR RESILIENCE
ABSTRACT Research in human computer interaction (HCI) covers both technological and human behavioural concerns. As a consequence, the contributions made in HCI research tend to be aware to either engineering or the social sciences. In HCI the purpose of practical research contributions is to reveal unknown insights about human behaviour and its relationship
JISTEM J.Inf.Syst. Technol. Manag.. Publicado em: 2016-12
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4. A Multidisciplinary Design Optimization Tool for Spacecraft Equipment Layout Conception
ABSTRACT: One issue the design team has to face in the process of building a new spacecraft, is to define its mechanical and electrical architecture. The choice of where to place the spacecraft´s electronic equipment is a complex task, since it involves simultaneously many factors, such as the spacecraft's required position of center of mass, moments of ine
J. Aerosp. Technol. Manag.. Publicado em: 2014-12
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5. Interfaces gráficas digitais em ambientes virtuais de aprendizagem: a usabilidade e experiência do usuário como fatores de melhoria no processo de ensino e aprendizagem
Esta dissertação tem como objetivo examinar os conceitos projetuais utilizados no desenvolvimento de ambientes virtuais de aprendizagem e relacionálos com o campo de estudo do Design, no que se refere a Usabilidade e Design da Experiência do Usuário, com o intuito de fornecer informações relevantes para o aprimoramento do processo ensino/aprendizagem
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/11/2012
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6. Metodologia para o design de interface de ambiente virtual centrado no usuário
A presente pesquisa objetiva propor uma metodologia que oriente o design de interface de ambiente virtual centrado no usuário que seja sistematizada como processo de desenvolvimento de produto, com princípios de design de interação e considerando aspectos de usabilidade e ergonomia, de modo a favorecer o trabalho do usuário, permitindo a apropriação d
Publicado em: 2011
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7. Sistema especialista fuzzy para dimensionamento de bombeio mecânico
Despite the emergence of other forms of artificial lift, sucker rod pumping systems remains hegemonic because of its flexibility of operation and lower investment cost compared to other lifting techniques developed. A successful rod pumping sizing necessarily passes through the supply of estimated flow and the controlled wear of pumping equipment used in the
Publicado em: 2010
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8. Auxílio à leitura de textos em português facilitado: questões de acessibilidade / Reading assistance for texts in facilitated portuguese: accessibility issues
The large capacity of Web for providing information leads to multiple possibilities and opportunities for users. The development of high performance networks and ubiquitous devices allow users to retrieve content from any location and in different scenarios or situations they might face in their lives. Unfortunately the possibilities offered by the Web are n
Publicado em: 2010
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9. FAVIHC Framework de Avaliação da Interação Humano-Computador / FAVIHC - Framework de AValiação da Interação Humano Computador
In order to implement a software development process following certain quality constraints, which must be observed by the involved professionals (namely developers, customers, users and designers), it is paramount that those professionals interact. Such an interaction is necessary in order to design, build and evaluate the software. Moreover, the evaluation
Publicado em: 2009
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10. Mapeamento visível da fala amplificada na verificação do aparelho de amplificação sonora individual digital / Hearing aid verification using visible speech mapping
Introduction: The hearing aid verification stage has been studied over many years by different protocols and equipments to increase de user satisfaction. Objective: design a hearing aid protocol using Visible Speech Mapping applied to clinical practice in order to analyze the user satisfaction. Method: The cross-sectional, randomized study was done with 60 a
Publicado em: 2009
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11. CollaboraTVware: uma infra-estrutura ciente de contexto para suporte a participação colaborativa no cenário da TV Digital Interativa. / CollaboraTVware: a context-aware infrastructure with support for collaborative participation in an Interactive Digital TV environment.
The advent of the Interactive Digital TV around the world transforms, ultimately, the user experience in watching TV, making it richer mainly by enabling user interactivity. The users become pro-active and begin to interact with very different ways: building virtual communities, discussion about contents, sending messages and recommendations etc. In this sce
Publicado em: 2008
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12. DESIGN DE E-LEARNING: A SPACE UNDER CONSTRUCTION / DESIGN DE E-LEARNING: UM ESPAÇO EM CONSTRUÇÃO
This research discusses the role of the designer that works on the development of virtual educational objects regarding the corporate training, inserted in large size for-profit productive structures. Our hypothesis assumes that the e-learning design does not explore, effectively, the available hypermedia resources, for the student`s engagement. Our study id
Publicado em: 2008